menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zuring

rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hoi allemaal,

Onze oude buurvrouw zaliger( geboren in 1900) maakte voor ons als kinderen altijd kervelsoep. Dat was heeeeeeeeeerlijk en nu wil ik hem ook graag maken. In die kervelsoep moet zuring en dat is het probleem.
Ik heb al bij zoveel groentewinkels gevraagd naar zuring maar niemand verkoopt dat. Ik weet dat onze oude buurman de zuring in zijn grote groentetuin had staan, zoals ook de kervel.
Nu ik aan het tuinieren geslagen ben wil ik het graag zelf gaan zaaien,maar nu heb ik eens "gegoogled" en ik zag dat er zoveel soorten zuring zijn. Wie heeft hier verstand van en weet welke soort zuring geschikt is voor in de soep of in andere gerechten?
Ik las ook dat zuring een van de "vergeten groenten" is.

Gelukkig heb ik ruim 30 jaar geleden het recept aan haar gevraagd. Ik kan het eens plaatsen bij recepten.

Groetjes rialle.
woensdag 11 juli 2007 - 19:37
hugo

Hugo

dit is wat je moet hebben,, stukje van André

http://www.tuinadvies.be/groente_zuring.htm

groetjes
woensdag 11 juli 2007 - 22:07
rialle

Rialle

Oke Hugo,het antwoord staat dus gewoon hier op tuinadvies (ik had het kunnen weten), ik moet dus de veldzuring hebben.
Ik heb zoveel verschillende zuring gevonden zoals: bermzuring,bloedzuring, goudzuring, geoorde zuring, paardezuring,schapezuring etc.
Maar het moet dus de veldzuring zijn.
Dank je wel
Groetjes Rialle
donderdag 12 juli 2007 - 01:13
cetinel

Cetinel

zuring kan je inderdaad niet echt vinden in de winkels..
ik heb hier magdenzuring staan,die word enkel vegetatief vermeerderd en vorm geen zaad
mischien een idee om dat aan te planten??
woensdag 18 juli 2007 - 07:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon