menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spaanse peperplantjes groeien niet

martinev

Martinev

Ik kweek al meerder jaren spaanse pepertjes in grote bloempotten op het terras. Tot nu toe had ik elk jaar een grote opbrengst. Dit jaar echter groeien mijn plantjes absoluut niet zoals vorige jaren. Ze zijn nog steeds maar 15-20 cm hoog en dragen amper bloemetjes. Tot nu toe zit er maar 1 palnt tussen die twee vruchtjes draagt. Zou ik 'meer succes' hebben als ik die plantenpotten met pepertjes in de veranda zet ?
vrijdag 6 juli 2007 - 17:15
corrielat

Corrielat

Hallo Martinev, ik heb mijn pepertjes in de woonkamer voorgezaaid, daarna uitgeplant en in de serre gezet, zo doen ze het bij mij prima,

[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=KODAK+Z650+ZOOM+DIGITAL+CAMERA&make=EASTMAN+KODAK+COMPANY]KODAK Z650 ZOOM DIGITAL CAMERA at 2007-07-06

Het zijn zelfgedroogde zaadjes van een peper uit een bamiepakket, dus ik weet niet welk soort het is
vrijdag 6 juli 2007 - 22:24
martinev

Martinev

Corrielat,

Ik gebruik ook telkens zelfgedroogde zaadjes uit zelfgekweekte pepertjes van vorige jaren maar 't is wel de eerste keer dat de pepertjes precies niet groeien. Ze staan nu in de veranda want een serre heb ik niet.Nu is het alleen nog afwachten....
maandag 9 juli 2007 - 14:29
lacegarden

Lacegarden

dit is bij mij eigenlijk ook een beetje zo aan het gebeuren. Het is echter veel te koud, pepertjes en paprika's hebben veel warmte nodig.
wat bij mij dit jaar buitengewoon goed lukt dat zijn die groeizakken. Vorig jaar ging dit niet met tomaten. dit jaar heb ik ze allemaal gevuld met pepertjes en in de tomatenserre gehangen. Groot succes. Dus de pepertjes die warm hangen: zeer zeer goed. Daarom heb ik in de gangen van de serres maar pepertjes gezet die anders in de tuin staan. dus: potten staan nu in de gang, het is wel een turnoefening om de tomaten te verzorgen. die potpepertjes doen het nu ook beter.
maandag 9 juli 2007 - 15:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon