menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikaplantjes

Ga naar meest recente reactie

trotol

Trotol

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en weet weinig van de tuin.
Ik heb 10 dagen geleden zaadjes geplant van een paprika in 2 potjes van 10 cm diameter.
Nu zijn er al 4 uitgekomen.
Nu is mn vraag, er zullen er waarschijnlijk nog enkele uitkomen maar kan ik ze lang in dat kleine potje nog laten staan. Wanneer is het ideale moment om de beste plantjes eruit te halen en paar in een grote pot te zetten? Geef ik de kleine plantjes trouwens best water met een verstuiver?

Opmerkingen of tips ivm verzorging van kleine paprikaplantjes zijn zeker welkom!

Mvg
vrijdag 25 mei 2007 - 00:35
andre

Andre

trotol

Eerst en vooral hartelijk welkom
Wat de paprika aangaat denk ik dat je wat laat zult zijn om daar nog een vruchtbare plant van te krijgen. Maar er zullen wel nog de echte kwekers op antwoorden

andre
vrijdag 25 mei 2007 - 02:05
lacegarden

Lacegarden

welkom
ja, het is volgens mij wel ietsjes te laat voor uw plantjes. Normaal begint men eind januari, begin februari. Dan wel onder groeilampen om zeker voldoende licht te hebben. Paprika is zeer traag in het opgroeien.
vrijdag 25 mei 2007 - 04:52
trotol

Trotol

Ja ik had het al gedacht dat het wat laat was mr het is eigenlijk om eens te proberen en ik zal al blij zijn als ze groeien, dan kan ik volgend jaar er vroeger mee beginnen
dankje voor jullie welkom!
vrijdag 25 mei 2007 - 05:48
trotol

Trotol

Kan toch iemand nog wat tips geven voor de verzorging aub?

vrijdag 25 mei 2007 - 23:18
jumperke

Jumperke

Welkom!
Het is best dat je de plantjes nu water heeft met de verstuiver.
Het is inderdaad al laat om nu nog zaailingen te hebben.
Den er ook aan ze warm te zetten.

groetjes jerko
vrijdag 25 mei 2007 - 23:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Mochten er nog bloempjes aankomen, dan kun je zie uitdunnen, dan krijgt de rest meer kans om te groeien en rijp te worden.
zaterdag 26 mei 2007 - 05:27
jumperke

Jumperke

Volgend jaar zal ik wat zaden kopen van pepers en paprika's ik zal dat ook eens proberen. Ik heb nu wat peperplantjes dat ik gekregen heb van een vriend uit mijn klas en van een andere vriend.

groetjes jerko
zondag 27 mei 2007 - 22:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon