menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spercieboontjes..... WEG

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Ik heb 2 rijen spercieboontjes gezaaid. Zij kwamen keurig netjes op maar na enkele dagen was een behoorlijk aantal weg. SLAKKEN natuurlijk Mijn buurman op de tuin vertelde mij dat hij zijn boontjes altijd eerst inweekt in een sterk ruikend middeltje zodat de slakken er vandaan blijven. ( benzine of petroleum???) Klopt dat verhaal en zo ja: wat is dan dat vies ruikend middel? Zijn boontjes staan namelijk wel compleet in een rij.....
donderdag 24 mei 2007 - 03:09
andre

Andre

Boontjes inweken in petroleum of benzinze dit zou ik toch niet doen. Als het van slakken is dan liever ecologische slakken korrels strooien. Maar het zou ook ban houtduiven kunnen zijn en dan is een netde uitweg

andre
donderdag 24 mei 2007 - 05:50
brompie

Brompie

Mandy
Waarschijnlijk zijn de slakken niet de daders, maar denk eens aan duivn,waterkip en soms ook eenden
Als de boon net uitkomt dan zijn zij gek op het hartje van de boon, je ziet dit ook wel gebeuren bij bloemkool en sla.
Oplossing hou ze een aantal dagen onder vliesdoek tot de plantjes een cm of vijf zijn.
Grt Brompie
vrijdag 25 mei 2007 - 02:01
brompie

Brompie

Sorry
Een net helpt natuurlijk ook maar dat antwoord had Andre al gegeven
Grt Brompie
vrijdag 25 mei 2007 - 02:03
martine

Martine

ik heb onze staakbonen eerst voorgezaaid, en dan uitgeplant als ze al 2 echte bladeren hadden, van al mijn plantjes zijn 2/3 de afgegeten, door slakken , zo te zien aan de slijmsporen. en ook ondanks ecologische korrels...
ik heb er nu nieuwe gezaaid, en rond diegene die ik nog heb heb ik een afgesneden ring van plastiek flessen rond gezet... dat in combinatie met de ecologishe korrels hoop ik dat zal helpen.
ook mijn courgetteplanten, ...alles is aangevreten. maar ik herbegin dan maar...
Martine
vrijdag 25 mei 2007 - 04:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon