menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomateplanten groeiwijze

Ga naar meest recente reactie

Lino

Lino

Ik vind mijn kerstomatenplanten in serre nogal langgerekt. De trossen beginnen vrij hoog en staan ver uiteen.
Dwz veel plant voor weinig trossen. Is dit iets wat ik volgend jaar zou kunnen beïnvloeden? M.a.w. kan je iets doen om een compactere groei te krijgen?
vrijdag 24 juni 2022 - 11:48
Peterplant

Peterplant

Dat kan ook rasgebonden zijn.
vrijdag 24 juni 2022 - 13:27
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Ja daar kwam ik dit jaar ook achter. Volgend jaar neem ik een ander ras. En je mag heel wat onderste blad weghalen als er al wat tomaatjes boven aankomen.
zaterdag 25 juni 2022 - 12:41
Lino

Lino

De ergste ‘slungel’ is de plant die spontaan is uitgekomen en waarvan ik tot voor kort niet eens wist over welke tomaten het zou gaan. Ondertussen zie ik dat het ook kerstomaatjes zijn.

Ik hoopte dat zorgen voor meer of minder
zon
of warmte
of water
of voedsel,
de groei zou beïnvloeden.
Vooral van “minder warmte” meende ik resultaat te kunnen verwachten. Maar jullie denken dus van niet. Spijtig.
zaterdag 25 juni 2022 - 13:48
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Je weet dat tomaten in de serre wel zo nu en dan even in de wind mogen staan of dat je als ze opgebonden staan even wat trillingen nodig hebben voor de bestuiving. Ik heb de plastic kas nu steeds open staan. Zolang het er maar niet in wil regenen.
zaterdag 25 juni 2022 - 13:58
Lino

Lino

Jazeker dat wist ik. De meeste bloemen worden ook vruchten. Dus de bevruchting is OK.
zondag 26 juni 2022 - 13:18
Joukje Smeding
zondag 26 juni 2022 - 14:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon