menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Peperplant Verliest Bladeren

Ga naar meest recente reactie

Gert13

Tekst aangepast

Gert13

Hallo allemaal,

een van mijn peperplanten (Serrano) verliest recent heel wat bladeren. Ze lijken gewoon af te knakken en hebben een licht paarse kleur gekregen. Wat meer uitleg over de situatie: de plant staat al een maandje buiten en staat sinds een 2 tal weken in zijn grootste pot (ongeveer 10L) en heeft deze week ook voeding gekregen via de waterschaal. Deze voeding werd echter heel traag opgenomen. Zoals jullie zien op de foto is de plant vrij kaal aan het worden.

Kan iemand me vertellen hoe dit juist komt en of dit nog te redden valt? Alle tips zijn welkom! Bedankt!
donderdag 4 juni 2020 - 17:00
Gert13

Gert13

De foto:

Groenten

donderdag 4 juni 2020 - 17:06
sunjet

Tekst aangepast

Sunjet

probeer het eens met lavameel zeer goede resutaten mee in de bloemengrond mengen en dan in de pot water geven en de schaal met water wegnemen overtollig water moet weg kunnen
vrijdag 5 juni 2020 - 21:58
gied

Gied

Chillies, kweek ik ook al jaren. Zeer fraaie planten met hun glanzende als glimmende
plastic aandoenden vruchten. Nu heb ik 3 jaar oude Aji Cito's ik heb al 5 jaar oude
zaden uit vriesvak weten te kiemen , dat waren Aji Umba's.
Dit jaar dus de 3 jaar overwinterde Aji Cito's en de nieuwe zijn, Red Rocket, Yolo Wonder,
Trinidad Scorpion "caramel" ( kleur ), en Bueno Mulata
De Yolo Wonder en Bueno Mulata blijken en mooie kleur verandering te ondrgaan.
De Red Rocket is vergelijkbaar met de scherpte van Cayenne. Lange smalle vruchten.
Trinidad Scorpion is een zeer hete peper die tot 1.000.000 Scoville schaal kan bereiken.
Ook en mooie en zeer hete peper had ik dat was de Bhut Yolokia Chocolate.
Hier wat foto's van afgelopen jaren.

Groenten

woensdag 17 juni 2020 - 19:18
gied

Gied

Aji Umba

Groenten

woensdag 17 juni 2020 - 19:19
gied

Gied

Cayenne

Groenten

woensdag 17 juni 2020 - 19:20
gied

Tekst aangepast

Gied

Exlosive Ember echt een sierplant, maar ook eetbare pepertjes

Groenten

woensdag 17 juni 2020 - 19:21
gied

Gied

Bhut Yolokia

Groenten

woensdag 17 juni 2020 - 19:22
gied

Gied

Ik zal binnenkort de huidige kweek tonen indien interesse is.
woensdag 17 juni 2020 - 19:24
gied

Tekst aangepast

Gied

@Gert13 Chillies houd van warmte en zon. Jonge binnen gekweekte plantjes langzaam
gewennen laten aan zonlicht sterkte. Chilli planten hoeven niet veel voeding, Grond
normaal vochtig houden en niet te nat. Ik kweek ze in een kas, en staan soms buiten als
het echt zomers is. Koele frisse nachten is niet zo goed. Overwinteren binnenshuis.
Jouw plant ziet er niet zo slecht uit. Blad is nog mooi groen eigenlijk. Kijk alleen uit voor
koudere nachten. Kunnen ze niet zo goed tegen.
Zeer warme zomers zoals we gehad hebben, is funest voor vele planten. Bladbrand en zo.
Verdamping is zwaar voor plant. Kluit beschermen in potten tegen oververhitting als die in
de zon staat. Geld voor iedere potplant overigens. Temperatuur kan zomaar 40 + graden in
de pot worden.
woensdag 17 juni 2020 - 19:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon