menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Moestuinbak vulling

Ga naar meest recente reactie

ecoLeni

EcoLeni

Hoi, omdat we erg zware kleigrond hebben in de tuin in combinatie met een zwakke rug en er in de aangrenzende velden flink bemest en besproeid wordt (maïs en aardappelvelden) willen we onze biologische moestuin (10m op 30 m) veranderen in moestuinbakken met paden tussen. Mijn vraag aan jullie: met wat vullen we deze bakken voor het beste resultaat?
dinsdag 14 april 2020 - 11:15
c j de k

C j de k

Zware kleigrond kun je natuurlijk ook heel goed verbeteren . Wanneer je daar elk jaar flink gips overheen gooit verbeterd de structuur van je grond enorm en dan een flinke laag verteerde paardenmest of iets dergelijks en je zult zien !!!
dinsdag 14 april 2020 - 12:21
ecoLeni

EcoLeni

Bedankt voor je tip!
dinsdag 14 april 2020 - 12:34
Wannus

Wannus

Voor moestuinbak vulling gebruik ik :
3 gelijke delen in volume , dus niet in gewicht !
VB : 1 emmer Ecoterra potgrond voor groenten en kruiden
: 1 emmer compost
: 1 emmer vermiculiet .
Voor zware kleigrond te verbeteren kun je heel grof zand gebruiken samen met compost , en oppervlakkig inwerken met een spitvork .

Groenten

dinsdag 14 april 2020 - 14:42
ecoLeni

EcoLeni

Bedankt Wannus. Ik ga er mee aan de slag. Prachtige moestuin op de foto. Zo wil ik het ook.
dinsdag 14 april 2020 - 14:51
Patattenriek

Patattenriek

@Wannus Heel netjes hoor je tuintje zo heb ik het ook graag.
Vraagje waar komen die mooie bakken vandaan?
dinsdag 14 april 2020 - 16:13
Wannus

Wannus

Dit maak ik van compostbakken uit gerecycleerd kunststofafval .Kun je kopen bij de containerparken van de gemeenten . Van 1 bak maak ik 4 moestuinbakken .Enkel de 4 hoekstaanders afkorten op de hoogte van de planken .
dinsdag 14 april 2020 - 18:05
Patattenriek

Patattenriek

Slim idee, even navragen of ze dat bij ons ook hebben, alvast bedankt.
dinsdag 14 april 2020 - 18:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon