menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Droge grond zaailingen

axelletje

Axelletje

Hallo,

Ik heb onlangs verschillende groenten gezaaid waaronder paprika's, pepers, aubergine's, knolvenkel, enz... nu vind ik dat de grond er wat droog uitziet. Ik gebruikte zaaigrond en die zag er eerst donkerbruin uit maar ondertussen ziet die er lichtbruin uit. ze heeft wel nog een luchtige zachte structuur. ik besproei ze geregeld, maar ze ziet er meteen weer droog uit.

doe ik iets mis? moet ik water in de bak doen zodat het water langs onder kan opgezogen worden? of blijf ik best gewoon de zaaitray van bovenaf besproeien?

Ik ben bang dat de zaadjes zouden uitdrogen en niet meer gaan groeien. hopelijk krijg ik op tijd een antwoord ! alvast en dankje !
maandag 6 april 2020 - 18:51
Patattenriek

Patattenriek

Je zet je bakjes toch niet in de zon mag ik hopen?
Gewoon afdekken met plastic en ervoor zorgen dat je toch nog een beetje verluchting hebt binnen en niet in de zon, regelmatig kijken en vanaf dat de zaailingen gaan piepen voor meer licht zorgen best buiten dan met dit mooie weer en laat ze s'nachts binnen overnachten want is nog veel te koud . Zo doe ik het toch al vele jaren en met succes.
maandag 6 april 2020 - 20:42
axelletje

Axelletje

Ze stonden bij een ruit maar niet echt in direct zonlicht. De zon raakte niet tot de zaaibakjes, wel op de ruit .. misschien toch iets te warm. Ze waren wel afgedekt met enkele openingen en deed de doos dagelijks even open. heb ze voor de zekerheid bij de vorige reeks geplaatst , daar is er geen direct zonlicht en die gingen wel goed.

Bedankt voor je snelle reactie,
Ik hoop dat het nu beter gaat !

Grtjs
dinsdag 7 april 2020 - 01:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon