menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pootaardappelen

Ga naar meest recente reactie

kraanjan

Kraanjan

Hallo,
Mijn poot aardappelen zijn behoorlijk uitgelopen en het is nog te vroeg om deze te poten, wat zijn de mogelijkheden. De uitlopers verwijderen en verder koel zetten ?
hartelijk dank voor uw antwoord.
zaterdag 7 maart 2020 - 17:13
Autist

Autist

Als je weet welk soort je hebt is het makkelijker te bepalen wat wijsheid is, maar zolang mensen de aardappelen poten met uitlopers van wel 15 centimeter zou ik mij niet snel druk maken. Wat ik wel weet is dat afbreken van de uitlopers geen goed idee is. (informatie gevonden op het moestuin forum).

zondag 8 maart 2020 - 20:56
kraanjan

Kraanjan

Hallo, Bedankt voor uw reaktie, het soort heet " OBAMA ".
maandag 9 maart 2020 - 09:18
Autist

Tekst aangepast

Autist

Owwww ik zeg grond omspitten, schoonmaken en er in met die piepers. Half maart is prima met deze temperaturen.

"Wanneer mogen pootaardappelen de grond in?
De vroege en halfvroege aardappelen kunnen de grond in vanaf half maart tot begin april voor de vroege en tot eind april voor de halfvroege variëteiten.
De late cultivars kunnen vanaf begin april tot half mei worden gepoot."
Bron: https://www.tuinadvies.nl/artikels/aardappelen_planten
maandag 9 maart 2020 - 17:20
kraanjan

Kraanjan

Je kunt het risico lopen dat we tot in half mei nog flinke nachtvorst krijgen. Ik poot de aardappelen ( Dit vroege ras ) pas half april zodat ik ze nog af kan dekken met aarde wanneer er nachtvorst dreigt. Het klimaat van nu wil nog niet zeggen dat het hele jaar anders wordt.
DE OPBRENGST WORDT VEEL KLEINER DOOR AFVRIEZEN.
dinsdag 10 maart 2020 - 09:53
danny2

Danny2

Hier heb ik toch wateraardappelen nodig, kan echt niet in de tuin komen.
Vorig jaar al op 2 maart gepoot, als ze al opkomen bij late nachtvorst hark ik ze gewoon terug onder.

groetjes danny
woensdag 11 maart 2020 - 18:48
kraanjan

Kraanjan

Beide bedankt voor uw antwoord, weet inmiddels genoeg.
vrijdag 13 maart 2020 - 19:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon