menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wortelen en prei gezaaid

Ga naar meest recente reactie

Vic55

Vic55

Iets meer dan 2 weken gelden zaaide ik wortelen, prei en zilveruitjes. Dus ongeveer midden die lange droge periode. Ik heb getracht iedere avond met de gieter de zaaibedje wat vochtig te houden. Ik gebruik zaad van bij Gonthier, wat normaal na een tiental dagen zou moeten uitkomen. Maar er is nog altijd niets te zien. Denken jullie dat er nog enige kans bestaat dat er toch nog iets gaat uitkomen, of zou ik beter alles opnieuw doen?

Mvg, Vic
vrijdag 11 mei 2007 - 17:56
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Ik heb uien en wortelen gezaaid op 19 april en sinds een goeie week zijn ze bovengekomen, weliswaar niet alles. Alles was op rijtjes gezaaid en hier en daar ontbreken stukken.

Ik heb ook zilveruitjes van Barletta gezaaid en die blijven blijkbaar wel achterwege. Ik denk dat ik die wel opnieuw ga zaaien.

Ben net nog eens gaan kijken, ook de rode van Florence komen niet boven.
Andere uiensoorten wel en mijn wortels, Nantes en Parijs ook.
vrijdag 11 mei 2007 - 18:25
andre

Andre

Wortelen en prei hebben ongeveer een kiemtijd van ongeveer 20 dagen nodig. Of misschien zijn de mieren met het zaad weg

andre
vrijdag 11 mei 2007 - 19:49
Vic55

Vic55

Ik heb spijtig genoeg de datum vergeten opschrijven dat ik gezaaid heb. Maar het zal ongeveer zoiets moeten gaan worden, misschien nog even gedult moeten hebben. Maar ik heb er geen goed oog in.
Andre leg eens uit van die mieren. Ik heb op sommige plaatsen soms wel mieren in de tuin, en wat moet je dan daar tegen doen?

Vic
vrijdag 11 mei 2007 - 20:12
lisa

Lisa

heb ook worteltjes gezaait iets zie ik al dacht ik zo klein dat ik niet zeker ben
het kan natuurlijk ook onkruid zijn
victor ik ben ook vergeten op te schrijfen waneer ik alles gezaait heb
groetjes lisa
vrijdag 11 mei 2007 - 21:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon