menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaat voor buitenteelt

Ga naar meest recente reactie

swerts29

Swerts29

Welke F1 tomaten zijn goed ziekteresistent voor buitenteelt.
Heb vorige jaren Pyros gezaaid met wisselend succes , toch altijd ziekte na de eerste pluk
zelfs onder afdak.
maandag 5 maart 2018 - 20:08
Tuinprins

Tuinprins

Voor de buitenteelt is er volgens mij geen tomatenras dat echt resistent is voor phytophtora. Telkens weer worden nieuwe rassen gepresenteerd die niet gevoelig zouden zijn voor deze ziekte maar de praktijk maakt snel korte metten met deze bewering. Wel kan het van jaar tot jaar iets verschillen vanwege de weersomstandigheden maar echt resistent is bij mijn weten geen enkel ras.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 7 maart 2018 - 06:57
deHaan

DeHaan

Ik heb eens een wilde tomaat gehad, die was behoorlijk resistent.
Stond tussen de aardappels met fytophtera maar hadden nergens last van.
woensdag 7 maart 2018 - 10:57
Victor44

Victor44

Voor buitenteelt heb je de echte rassen nodig die tegen onze weertypes bestand zijn.
Wij hebben goede resultaten steeds behaald met Tolstoi en Outdoor Girl,ook het Duitse ras Harbinger is een meevaller! Maar dit zijn maar een paar rassen van de vele die goed bestand zijn tegen onze temperaturen,natuurlijk voldoen ze beter als je ze wat kan overkappen!
woensdag 7 maart 2018 - 21:37
Tuinprins

Tuinprins

Temperaturen? Het gaat hier over de gevoeligheid voor phytophtora. In de Lage Landen is het zo goed als onmogelijk om buiten (zonder afdak of overkapping) tomaten te kweken.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 8 maart 2018 - 18:10
EJM

EJM

Ik heb vorig jaar veel succes gehad met Tomaat Bosque Bumblebee buiten in de volle grond, waar er ook gewoon regen op kon vallen.
Is ook van al de tomaten die ik tot nu toe heb geprobeerd, de snelste kiemer, snelste groeier, en sterkste tomaat.

Ik had de Tomaat Bosque Bumblebee samen met Tigerella, Muchamiel, Blue gold, en Yello pear ook in de kas staan, ook daar deden ze het goed, behalve Muchamiel, zodra die begon te rijpen vraten de schimmels ze op.

Groenten

maandag 16 april 2018 - 16:18
dannygerrits

Dannygerrits

ik heb 4 soorten tomaten gezet en ze brengen allemaal veel op zowel in de serre als buiten
het is gewoon een buiten gewoon jaar voor de tomaat ook voor de komkommer ,
af en toe is er wek een met neus rot maar dat vindt ik niet erg
heb nu nieuwe planten uitgezet en kijken wat daar nog van komt dit sezoen , er staat toch al een week de bloem in
donderdag 16 augustus 2018 - 22:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon