menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgetten met dikke buik

Ga naar meest recente reactie

Kristien53

Kristien53

Beste tuinvrienden,

elk jaar zet ik 2 tot 3 courgettenplanten in mijn tuin maar die planten brengen zoveel courgetten verder , ook al deel ik ze uit, dat we ze niet allemaal kunnen verwerken !
Dit jaar dachten we goed te doen met maar 1 plant te zetten maar nu komen er van die vruchten met aan het einde of in het midden een verdikking aan.
Er is eigenlijk niks mis mee want het vruchtvlees is vanbinnen normaal , alleen van buiten hebben ze een andere vorm.
Ik heb eens ergens gelezen dat dit zou verder komen van een slechte bevruchting ....zou ik dan toch beter 2 planten zetten de volgende jaren ?
Wie weet raad?
mvg,
Kristien
woensdag 15 juli 2015 - 10:05
Thefizyx69

Thefizyx69

Normaal is het niet nodig 2 planten te zetten. Heb ook nog meerdere planten gehad en toch misvormde courgette gehad. Wat je eventueel wel kan doen is een mannetjes bloem afhalen en daar het vrouwtje mee bevruchten. Doe ik met pompoen ook als ik geen of weinig bijtjes zie.

Christian
woensdag 15 juli 2015 - 10:31
Kristien53

Kristien53

Dankuwel Christian , dat zal ik ook eens proberen !

Groetjes,
Kristien
woensdag 15 juli 2015 - 12:15
baloe

Baloe

misvomde courgetten lijken weersafhankelijk te zijn. Al een viertal collega's met hetzelfde probleem (verschillende soorten en gronden), dat zich ondertussen heeft opgelost.
donderdag 23 juli 2015 - 12:52
Kristien53

Kristien53

Dat zou best kunnen baloe want sinds enkele dagen heb ik "normale" courgetten !
Beste dank,
mvg,
Kristien
donderdag 23 juli 2015 - 21:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon