menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon onder fruitbomen niet maar afrijden

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

Allen grgroet.

Ik heb een appel-, pruimen-, kersen- en kastanjeboom en een zeer jonge perelaar.
Tot hiertoe maaide ik het gras onder deze bomen.
Ik ga nu waarschijnlijk een maairobot installeren, maar ik moet wat op mijn geld letten en die zal waarschijnlijk de opervlakte rond de bomen niet meer aankunnen.

Ik denk er dus aan die zone te laten verwilderen. Ik rijd ze mischien nu nog een paar maanden af om de afgevzllen vruchten makkelijk te vinden, maar daarna zal ik ergens in de winter eens passeren met de bosmaaier.

Ik heb ook goesting om dit te doen, want ik wil graag weere eens een stuklje wilde tuin, in de hoop daar ook iets eetbaars te vinden. Bloemen interesseren me geen kl... (sorry).

Maar ik ben bang dat ik ga last krijgen van allerlei ziekten en parasieten in de bomen - waarvan ik ondertussen overigens ook reeds mijn deel heb gehad.

Heeft iemand ervaring daar mee ?

Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie
woensdag 6 mei 2015 - 18:41
baloe

Baloe

heb dit al een 5-tal jaar zonder probleem.
Ik maai alles 2 keer per jaar met de bosmaaier af (eind mei en herfst)
vrijdag 8 mei 2015 - 22:21
jozefleon

Jozefleon

bedankt voor uw reactie.

maar vind je het afgevallen fruit dan wel terug ?
zaterdag 9 mei 2015 - 20:01
baloe

Baloe

ik time ik mijn 2de maaibeurt... in september.
Ik vind het fruit nog wel terug, maar pluk vooral op tijd.
dinsdag 12 mei 2015 - 21:31
jozefleon

Jozefleon

ok bedankt
dinsdag 12 mei 2015 - 21:34
RdB

RdB

Ik maai voor de eerste keer zo eind juli. In twee weken ben ik dan op normale maaihoogte. Mooi op tijd voor de oogst. Van ziekten of plagen heb ik eigenlijk nooit veel last (beetje perenvuur en zo, maar echt een beetje,)

Ruud
dinsdag 12 mei 2015 - 21:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon