menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zoete puntpaprika

Ga naar meest recente reactie

onmale

Onmale

Laat je bij een zoete puntpaprika de paprika's aan de plant rijpen of kan je ze afsnijden en dan binnen laten rijpen ? ik heb nl een plant staan in open lucht en ik heb schrik dat de paprika's gaan beginnen rotten als ze te lang bij regenweer blijven hangen .
zaterdag 9 augustus 2014 - 16:04
Patattenriek

Patattenriek

Niemand die het antwoord weet op bovenstaande vraag, ik zou dat ook wel eens willen weten want heb er hier ook redelijk wat hangen.( groene)
vrijdag 15 augustus 2014 - 13:08
vloeiende

Vloeiende

Ik ben ook nieuwsgierig of deze nog rood worden en of ik ze nog lang kan laten hangen met dit weer. In ieder geval gekocht voor rode.

Groenten

vrijdag 15 augustus 2014 - 18:20
RdB

RdB

Ik heb geen ervaring met dit ras maar een paprika rijpt nooit na geplukt te zijn. Ze moeten dus minimaal hard, donkergroen en glimmend zijn maar om lekker zoet te worden moeten ze aan de plant rood worden.

Ruud
vrijdag 15 augustus 2014 - 18:21
vloeiende

Vloeiende

En ik stel deze vraag ook bij Spaanse pepers, worden deze nog rood, ik het daarstraks een tak die bezweken is onder het gewicht moeten afknippen en heb de pepers natuurlijk geoogst, zijn deze groen bruikbaar? Iemand suggestie wat ik er mee kan bereiden?

Groenten

vrijdag 15 augustus 2014 - 18:28
martine

Martine

Ik heb een peperplant in pot staan op mijn terras, zuidgericht. Deze worden rood aan de plant, en dan pas oogst ik ze. Wat te doen met groene pepers weet ik ook niet...
vrijdag 15 augustus 2014 - 21:08
RdB

RdB

Mits hard, glimmend en donkergroen zijn die prima eetbaar. Paprika en Spaanse peper zijn dezelfde plant! Alleen ander ras.

Ruud
zaterdag 16 augustus 2014 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon