menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaimat

Ga naar meest recente reactie

Inge1981

Inge1981

Ik heb bij Het vlaamszaadhuis zaaimatjes besteld met kiemen.
Weet iemand hoe ik dit moet gebruiken want kan het op internet niet vinden hoe juist te gebruiken.
Moet ik gewoon de zaadjes op de mat strooien en water geven?
Alvast bedankt!
zaterdag 17 mei 2014 - 16:00
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

zaterdag 17 mei 2014 - 16:22
wilma*15

Wilma*15

Hugo de topic schrijver heeft hier niet over een gazon, maar over groenten en of planten.

Zaaimatten zijn eigenlijk matten waar al het zaad in vast zit op de juiste afstand van elkaar.
Deze moet je gewoon op de aarde leggen en in sommige gevallen lichtjes bestrooien met aarde.
En water geven.
Is heel gemakkelijk te doen.
Je hoeft dus niet zaadje voor zaadje te zaaien.
Probeer een foto daarvan hierbij te plaatsen.


Je zal hierover zeker bij de zaaimatten een beschrijving vinden.

Bovenaan zie je een zaailint waarop al de zaadjes zitten.
Die kan je zelf in elke maat knippen.
Aan de onderkant zie je het resultaat.
Dan heb je in ieder geval een idee.

De zaaimatten zijn in verschillende maten.
Er bestaan ook zaaipads die zijn net zo groot als een koffiepads maar dan met zaadjes en zaailintten zijn dus hele smalle repen maar je kan ze ook in het vierkant krijgen.

Groetjes

Groenten

zaterdag 17 mei 2014 - 21:55
wilma*15

Wilma*15

Bekijk ook eens deze site.
De foto's kan je zelf vergroten.
Dit gaat dan wel over 1 jarigen maar het is in principe het zelfde als met groenten.

http://www.bakker-hillegom.nl/product/zaadmat-voor-bloembakken/;sid=t9TInlCP6JTMngP4DN_asFOFV-ll3hbFESA=

Dan heb je een idee.

Op de vierde foto laten ze het heel duidelijk zien wat een zaaimat is.
Op de 2de en 3de laten ze zien hoe je ze moet gebruiken in een bak.

Succes er mee.

Groetjes

zaterdag 17 mei 2014 - 22:10
Tuinman65

Tuinman65

Beste Hugo,
Onder een ander topic waren we het roerend oneens en daar ben ik misschien wel een beetje te grof geweest, waarvoor mijn verontschuldigingen, al ben ik het niet eens met wat je daar schrijft.
Maar nu vraag ik me toch ook af wat een gazon te maken heeft met zaaimatten in een groententuin?
Leo
zaterdag 17 mei 2014 - 23:34
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

zondag 18 mei 2014 - 08:57
wilma*15

Wilma*15

Hugo

Denk eerst na voordat je verkeerde adviezen geeft waar de topic schrijfster niks aan heeft.

Citaat: ik neem aan dat, wanneer de pakjes van Inge aangekomen zijn, dat er voldoende instructies gaan op staan om ze toe te passen.

Had ik in mijn eerdere bericht ook al aangegeven.

Maar niet tegenstaande wil de topic schrijfster van te voren al het een en ander weten wat heel normaal is.

En die heeft zij ook gekregen.

Succes Inge met de zaaimatjes.

Groetjes
zondag 18 mei 2014 - 13:07
Inge1981

Inge1981

Bedankt voor je antwoord Wilma!
Maar ik heb zaaimatten waar nog geen zaden in zitten, daarvoor heb ik de kiemen gekocht om die er op te zaaien.

Hugo, het is inderdaad niet van toepassing voor de gazon en als er een uitleg had gestaan op mijn pakjes had ik het hier niet moeten vragen hoe het eigenlijk moest. ..
Ik ben zelf de eerste altijd om alles via internet op te zoeken, maar deze keer vond ik het niet.
Dus ik dacht: ik vraag het een keer op een forum, dit was voor mij dus de eerste en laatste keer denk ik.
Ik mail morgen wel naar de mensen waar ik de kiemen van heb.

Toch bedankt voor de moeite Wilma en Leo en Hugo kunnen het beter onder elkaar uitvechten, echt kinderachtig op zo'n forum ruzie maken, ieder heeft z'n eigen mening en gedachte, respecteer deze dan ook aub!

Inge
zondag 18 mei 2014 - 21:18
wilma*15

Wilma*15

Hallo Inge

Als je de zaaimatten met de kiemen binnen hebt kan je er dan een foto hier plaatsen zodat ik ook precies weet wat jij hebt aangekocht.
Want wat jij hebt aangekocht is ook voor mij helemaal nieuw.
Dit heb ik zelf nog nooit gehoord.
Ik sta natuurlijk wel open voor iets nieuws te leren.

Ik dacht echt dat je wat ik had bericht had gekocht maar je hebt dus 2 aparte dingen gekocht.

Ben benieuwd.

In ieder geval veel succes met de zaaimatten en de kiemen.

Groetjes
zondag 18 mei 2014 - 21:35
Anneloes

Anneloes

heb je toevallig dit gekocht?
http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/browse/search/zaaimat?cat=82&subcat=261
maandag 19 mei 2014 - 12:06
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

dinsdag 20 mei 2014 - 12:07
wilma*15

Wilma*15

Hugo jij kan niet lezen wat Inge schrijft.
Ik ben zelf de eerste altijd om alles via internet op te zoeken, maar deze keer vond ik het niet.

Denk dan ook dat ze dit ook al lang gelezen had.

Groetjes
dinsdag 20 mei 2014 - 15:23
Inge1981

Inge1981

Bedankt allemaal voor de moeite!
Heb van hen ondertussen ook al een mailtje terug gehad...
Inge
dinsdag 20 mei 2014 - 16:28
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

dinsdag 20 mei 2014 - 21:46
wilma*15

Wilma*15

Hugo

Ik vind dat Inge geen sorry tegen jou moet zeggen.
Je kan beter tegen haar sorry zeggen.
Jij bent begonnen om hier over gazon te schrijven waar het helemaal niet over gaat.

En zo kan ik meer topics aan elkaar linken met tegenstrijdigheden van jou schrijven waar meerdere leden een grote vraagteken bij plaatsen.

Sinds ik door jou ben uitgemaakt dat IK de schuldige ben voor het verwijderen van JOU topic hou ik je heel goed in de gaten en lees ik alles.

Door die berichten van jou heb je wel Inge hier weggepest die hier nog maar heel nieuw is.

Inge blijf aub hier niet weg, en geef geen sorry aan Hugo want dat heeft hij niet verdiend.

Groetjes

dinsdag 20 mei 2014 - 22:18
Tuinman65

Tuinman65

Sinds onze strubbelingen hou ik ook al wat Hugo schrijft wat in de gaten.
Zo ben ik nu eenmaal.
Ik hoop maar dat Chantal nu beter begrijpt waarom ik zo reageerde nu ze het ook eens van een ander hoort.

Leo
dinsdag 20 mei 2014 - 23:30
Hugo/Rika

Tekst aangepast

Hugo/Rika

woensdag 21 mei 2014 - 07:37
minouke

Minouke

Ik heb je laatste antwoord een paar keer gelezen Hugo met telkens hetzelfde gevoel van wat zou de wereld toch mooi zijn zou ze draaien zoals wij ze willen met telkens ons eigen geschreven scenario.

Een ander constatatie is dat het altijd dezelfde acteurs zijn die hier voor ruzie zorgen.

Stopt ermee voor het te laat is zou ik zeggen.


Groet
Chantal
donderdag 22 mei 2014 - 07:03
Anneloes

Anneloes

tja hugo, mooi verhaal over hoe het ook had kunnen gaan. dit is echter niet de realiteit.

te snel geantwoord en/of verkeerd begrepen. kan gebeuren toch?
is dat nu zo erg dat men daar over heen moet vallen?
of dat er geen "sorry, verkeerd gelezen" vanaf kan??
donderdag 22 mei 2014 - 14:53
wilma*15

Wilma*15

Aan alle anderen

Geef aan Hugo geen commentaar meer want dan kan je een heel nare persoonlijke berichtje in je mailbox ontvangen van Hugo.

Als dit zo is laat het mij via een persoonlijk berichtje weten.
Laat je dan weten wat te doen.

Heb er inmiddels al verschillende van hem gekregen.
Zo ook gisteren weer waarin hij mij verteld dat ik ook de topic verkeerd had gelezen omdat ik het over zaadmatten had i.p.v. zaaimatten.

En ik zal er nog wel meer krijgen.

Groetjes
donderdag 22 mei 2014 - 15:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon