menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikas

Ga naar meest recente reactie

miake

Miake

Ik heb dit jaar paprikas zelf gezaaid en uitgeplant in de serre en buiten. Tot nu toe heb ik enkel wat bloemen en een paar bolletjes. I s het bij jullie ook zo flauw met de paprikas ?
woensdag 14 augustus 2013 - 17:00
Emmanuel43

Emmanuel43

Ik heb sinds een week of twee eindelijk wat kleine paprikas van hetgeen ook ik gezaaid (in bakje op de vensterbank) en nadien overgeplant heb in zowel bakken als volle grond vd serre. Ik laat ze wel nog even groeien
dinsdag 20 augustus 2013 - 16:33
Borsalino

Borsalino

Dan heb je waarschijnlijk te laat gezaaid.

IK ben al 2 weken rijpe rode aan het oogsten.
dinsdag 20 augustus 2013 - 18:31
Boerke

Boerke

Borsalino , hoe doe je dat? Uw paprika's laten verkleuren. Zet je er een pot verf bij ?
Neen, alle gekheid op een stokje . Ik heb een vraag over het kleuren van paprika's . Vroeger kocht ik zaad in mengeling . Vorig jaar dacht ik eraan om eens zaad voor gele paprika's te kopen . En dit jaar heb ik zaad van rode paprika's gekocht. En ieder jaar grote en veel paprika's maar nooit gekleurde .Ze blijven steeds groen. Ik heb ze eens laten hangen tot dat ze rot werden . Hoe zou dat nu komen dat ze niet kleuren ? Ik begin al te denken dat er een pigment in mijnen grond mankeert maar daartegenover worden de tomaten dan wel rood . Zelfs mijn zus had eens planten gekregen en die werden bij haar wel rood.
Zoals je ziet op de foto zie je mooie planten,zo wel buiten als in de serre . Buiten heb ik dit jaar al meer paprika's gehad dan binnen . Staan ze misschien te dicht op elkaar? Ik heb zelfs dit jaar de struiken buiten gehalveerd omdat ik vond dat er te veel blad en paprika's op stonden .

Groenten

vrijdag 23 augustus 2013 - 08:57
miriam

Miriam

ja das raar boerke
want daar hadden wij vroeger nooit problemen mee

we hadden geel
rood en oranje

soms was het wel moeilijk om
vrijdag 23 augustus 2013 - 20:00
verbena46

Verbena46

Met veel voldoening teel ik paprika's in Italie.(40 planten )
met veel zon en veel water kleuren ze prima (rode en gele )
wel bescherm ik ze tegen te veel zon want daar krijgen ze zwarte plekken van
eenmaal goed gekleurd gaan er een aantal in de diepvries maar ...vers geroosterd
op houtskool zijn ze om te smullen !!!!
ontvel ze dan en snij ze in dunne reepjes , olijfolie en ietsje zout er door

gr. verbena

Groenten

zondag 25 augustus 2013 - 17:23
Boerke

Boerke

Bedankt voor de reacties . Ik zal maar voort boeren.
Wel met jullie mening in mijn achterhoofd . Water krijgen ze voldoende denk ik . Om de twee dagen hun potje vol (naast de plant gezet rechtstreeks naar de wortel) .
En uw Italiaanse paprika's op het houtskool zien er prachtig(lekker) uit . Ik kan me de geur zo voorstellen.
zondag 25 augustus 2013 - 18:56
willyvanhalter4

Willyvanhalter4

heb al enkele jaren een volkstuin en teel elk jaar paprika s in de kas en dat gaat redelijk goed.
maar dit jaar hebben vrij veel paprika s rotte plekken [ lijkt op neusrot als van tomaten ] .
wat kan daar de reden van zijn te veel of te weinig water.?????
wel een gek seizoen geweest met die wisselende tempreturen ??..
ze staan wel vrij dicht op elkaar .
ook staan er tomaten in dezelfde kas .
wie weet raad ??
woensdag 28 augustus 2013 - 18:50
Saar52

Saar52

Hallo
Kan men de zaadjes van een paprika zelf ook winnen, zoals bij tomaten ?

Grt
maandag 16 september 2013 - 16:10
Boerke

Boerke

Waarom niet? Ik heb dat al gedaan.
maandag 16 september 2013 - 16:30
Saar52

Saar52

Oke bedankt , is er een speciale methode voor of ze gewoon laten drogen
maandag 16 september 2013 - 19:59
Boerke

Boerke

Joepie, ik heb rode paprika's . Als het nu niet lukte wist ik het niet meer . Ik heb namelijk een ge

Groenten

zaterdag 16 augustus 2014 - 18:25
johanneke33

Johanneke33

beste boerke,

ik denk dat het niet zal lukken als je daar zaad van neemt.
ik weet dat het lukt met tomaten,als ze zaadvast zijn,maar ik vrees een beetje bij ge
zaterdag 16 augustus 2014 - 19:35
Boerke

Boerke

Bedankt Johanneke,ik vermoedde het al. Ik wou de vraag stellen maar dacht , als het zo is zal iemand het wel zeggen.
zaterdag 16 augustus 2014 - 21:42
Saar52

Saar52

Hoe kan men dat weten dat ze ge
zaterdag 16 augustus 2014 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon