menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slechte bevruchting cayennepepers

jorist

Jorist

In mijn serre heb ik een peper geplant en niettegenstaande ik dagelijks rond de middag, even de plant ga trillen, vallen de bloempjes er af. Kan iemand mij iets over de mogelijke oorzaak vertellen? Met dank bij voorbaat.
maandag 1 juli 2013 - 12:34
Boerke

Boerke

Enkele jaren geleden had ik ook pepers gezet . Zo wel in de serre als buiten . Ik heb toen nooit gaan trillen . Ik heb de natuur zijn werk laten doen . Het is het derde jaar op rij dat ik geen pepers zet omdat we er toen zo veel hadden .We hebben die toen laten drogen en gemaald .
De enige plant die ik help bij de bevruchting is de pompoen .
zaterdag 6 juli 2013 - 20:45
Tine

Tine

Ik wist niet dat sommige planten getrild moesten worden. Heb ik weer wat bijgeleerd. Geldt dat alleen voor planten die binnen staan om vruchtvorming te krijgen? Met paprika's heb ik dat nooit gedaan en heb toch vruchten gekregen.

Tine
maandag 8 juli 2013 - 22:14
Boerke

Boerke

Ik heb dat hier ook voor het eerst gehoord dat sommige mensen dat doen . Mijn serre staat veel open en heb 4 automatische vensters . De insecten kunnen vrij binnen en buiten.
Dat van die pompoen heb ik van mijn vader . Hij trok het mannelijk bloemetje af en stak dat in de stamper van de vrouwelijke bloem . Dus doe ik dat nu nog .
dinsdag 9 juli 2013 - 09:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon