menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beginneling

Ga naar meest recente reactie

moments

Moments

Hoi allen,
Ik ben nog maar juist bezig met tuinieren.Heb een tomatenplant, paprikaplant en een cavallion in pot heb er een tomatenvlies overgetrokken. Nu is de vraag of dat ik mijn potten geregeld van plaats mag wisselen (naar de zon toe) zo een 2x per dag?Wil graag een serre of tomatenkas maar moet nog ff wachten tot hier mijn stukje grond klaar is.Heb maar een klein strookje tot mijn beschikking naast het huis en dat is 2 diep en 3 lang (voor een beginneling juist genoeg denk ik).mijn tuin is op het noord/oosten .Niet zo goed denk ik h
zondag 2 juni 2013 - 20:54
erice

Erice

Wat is een tomatenvlies?
zondag 2 juni 2013 - 21:55
moments

Moments

Zal ff schrijven wat er op het briefje staat.
Vezel,water en licht doorlatend,slaat warmte op,beschermt tomaten tegen koude,vorst en droogte alsook tegen vogels, slakken en ongedierte.Maakt vroeg aanplanten mogelijk alsook een vroegere oogst,over de plant zetten en aan een tomatenspiraal boven vastbinden.
Dit is echt de eerste keer dat ik tuinier hoor ben een echte leek.
Groetjes
zondag 2 juni 2013 - 22:08
erice

Erice

Ik dacht al dat je dat bedoelde maar ik kon echt niet begrijpen waarom je NU nog vlies gebruikt.
Tomaten, paprika en pepers hebben NU echt geen vlies meer nodig. Lekker in de zon en de potten goed uitelkaar zetten zodat de wind erdoorheen kan waaien, zeker als het geregend heeft. Dan krijg je minder snel ziektes.

Geregeld water geven en goed mesten.....
zondag 2 juni 2013 - 22:28
erice

Erice

Trouwens aardbeien ook in de zon, laat de insecten erbij kunnen, net als bij bovenstaand genoemde planten..... De beestjes moeten de planten wel kunnen bestuiven toch?
zondag 2 juni 2013 - 22:29
moments

Moments

Bedankt voor je antwoord.Ikg a de vlies er onmiddelijk afhalen
Groetjes
maandag 3 juni 2013 - 17:43
erice

Erice

SUCCES en laat eens horen of je veel fruit/ groente hebt gekregen
dinsdag 4 juni 2013 - 00:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon