menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Europa plant controle op kleinschalige teelt van fruit en groenten

Ga naar meest recente reactie

Azoz

Azoz

Beste tuiniers,

In hoeverre het bericht (via onderstaande link) correct is of hoever het staat met de verdere afwikkeling van het dossier weet ik niet, maar verontrustend vind ik het zeker wel.

URL GEBLOKKEERD /2013/04/kweken-met-en-bezit-van-natuurlijke-zaden-wordt-strafbaar-in-eu/#.UZYYQcrldI4

Indien jullie net als ik absoluut geen voorstander zijn van wat hier wordt voorgesteld, teken dan aub de petitie op : helfen.global2000.at/de/node/19


Groeten

Azoz
vrijdag 17 mei 2013 - 13:51
sirius

Sirius

Ze zijn aan de top in Europa kompleet hersendood maar dat is reeds lang geen nieuws meer, big brother staat voor de deur en 't is een idioot. Leve het grootkapitaal van Monsanto, helaas.
Nu ja, anderen zijn in hetzelfde bedje ziek. Wie de uitzending op TV gezien heeft over Nestl
vrijdag 17 mei 2013 - 14:07
Manou

Manou

Wat is dat allemaal over Nestle? ik ben nieuwgierig. Kan ik dat ergens nog bekijken?

Groet Manou
vrijdag 17 mei 2013 - 14:13
marcote

Marcote

Ze waren idd.bezig de zaden alleen nog maar via bepaalde leveranciers te laten gaan en de zaden via andere leveranciers en particulieren te verbieden die mafkezen ik weet dat het hier in Nederland inmiddels niet doorgaat.Mochten ze het toch een keer in hun hersens halen alsnog deze krankzinnige wet in te voeren dan ga ik spontaan zaadjes verkopen!!!!!!
vrijdag 17 mei 2013 - 14:25
Azoz

Azoz

Laat berichten dat dit niet zou doorgaan jullie aub niet tegenhouden de petitie te tekenen. Ik denk dat elke negatieve stem in deze van belang kan zijn als drukkingsmiddel om hiertegen op te treden.

Google voor de 'nestl
vrijdag 17 mei 2013 - 14:29
marcote

Marcote

INDERDAAD GEWOON DE PETITIE TEKENEN!!!!!!!!DAN WETEN ZE DAAR HOE WIJ OVER DIE MAFFE IDEEEN DENKEN!!Goed iniatief Azoz!!
vrijdag 17 mei 2013 - 14:38
Manou

Manou

De petitie en andere aanverwante petities heb ik reeds getekend. Dank voor de tip, ik ga ermee aan de slag
vrijdag 17 mei 2013 - 14:55
Polplastron

Polplastron

UPDATE: Persmededeling EU 6 mei 2013

Op 6 mei verstuurde de Europese Commissie een persbericht getiteld 'Slimmere regels voor veiliger voedsel: Commissie stelt cruciaal pakket maatregelen voor om de voedselketen in Europa te moderniseren, te vereenvoudigen en te versterken' met daarin meer info over de maatregelen rond zaaigoed. Daaruit blijkt dat priv
vrijdag 17 mei 2013 - 15:24
Azoz

Azoz

Pol,

bedankt voor je toelichting en de link naar deze, blijkbaar recentere berichtgeving.
Dat klinkt alvast wat geruststellender.

Toch vind ik dat we op zijn minst op zijn hoede moeten zijn voor wat van bovenuit allemaal wordt beslist, of het nu om onze hobby of iets anders gaat. De lobbyisten blijven aan het werk... Het tekenen van petities hieromtrent kunnen als drukkingsmiddel van belang zijn en blijven, dus ik blijf erbij dat dit geen verloren moeite of nodeloos is.

Groeten.

Azoz
vrijdag 17 mei 2013 - 15:43
Polplastron

Polplastron

Op je hoede zijn, is een ding. Dat we niet alles klakkeloos moeten accepteren wat beslist wordt, daar ben ik helemaal mee akkoord. Wel vind ik het jammer dat onjuiste berichtgeving de wereld wordt ingestuurd. Ik stel mij daarbij de vraag welk soort lobbyisten d
vrijdag 17 mei 2013 - 15:55
Azoz

Azoz

Ik had helemaal niet de intentie foute berichtgeving de wereld in te sturen, maar mijn bezorgdheid hieromtrent te delen. Ik had in het begin van het topic overigens ook gezegd dat ik niet op de hoogte was van de stand van zaken in het dossier... Mijn excuses als dit anders overkwam.

Ik ben trouwens blij dat ik dit topic heb gestart, want anders ging ik wellicht niet geweten hebben dat ik mij blijkbaar niet zo'n zorgen dien te maken dus nogmaals bedankt !

Maar om toch nog even verder te gaan over de kracht van dergelijke petities. Vergelijkbare acties hebben er bijvoorbeeld wel mede voor gezorgd dat de EU een verbod op enkele chemicali
vrijdag 17 mei 2013 - 16:07
Polplastron

Polplastron

Die bedenking over foutieve berichtgeving sloeg helemaal niet op jou hoor! Het bericht was immers in verschillende kranten en op verschillende websites te lezen. Enige vermelding van bronnen had daarbij echter wel wenselijk geweest, maar daar hoef je je blijkbaar als journalist niet druk over te maken: als een ander het schrijft, zal het wel waar zijn ...

Dat petities wel zin kunnen hebben, ontken ik eveneens niet. Europa zomaar afbreken is echter voor niets nodig: er zijn best al wat goede regelgevingen doorgekomen zoals de regelgeving die jij hier als voorbeeld noemt i.v.m. bestrijdingsmiddelen.

Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die met de ene of andere beslissing niet akkoord zijn, maar niets verbiedt hen of ons om zich kandidaat te stellen voor een politieke functie. Ik heb er alvast eerlijk gezegd geen zin in.

Groeten,

Pol
vrijdag 17 mei 2013 - 16:33
sirius

Sirius

Ik hou sowieso al niet van het soort bemoeinissen die de laatste tijd schering en inslag zijn op het EU nivo. Die worden genomen door incompetente burokraten en de resulaten ervan zijn op zijn minst betwistbaar. Een verordening zoals ze hier voorligt is een precedent om verder te gaan op de niet eens ingeslagen weg. Zelfs al is de informatie door "trivialisering" niet helemaal juist. Het neemt niet weg dat, ondanks de mogelijke "afzwakkingen", de trend gezet is.
en ik wil nog wel eens zien dat, als het origineel eenmaal goedgekeurd is en de storm van protest is gaan liggen, of er dan nog een hond een poot roert als er later strengere amendementen of "uitbreidingen" komen. Het kalf is dan al verdronen voor er iemand erg in heeft.
Ikbetrouw geen wereldvreemde technokraten die beslissingen nemen los van de wereld. Kijk om u heen naar al het geklungel van bvb de laaste 5 jaar. Een voorbeeld van goed bestuur!

PS dit verhaal is niet echt van gisteren he ..
vrijdag 17 mei 2013 - 16:41
minouke

Minouke

en zelfs moest het zo ver komen.... ze kunnen nog geen gangsters in het oog houden wat zouden ze dan zaadjes gaan volgen.
vrijdag 17 mei 2013 - 17:07
Gespeel

Gespeel

Ik heb mijn zaadjes verstopt en er is lekker niemand die weet waar.

Sommige zitten zelfs onder de grond...
vrijdag 17 mei 2013 - 22:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon