menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groeibed

KrisAJ

KrisAJ

Heeft er iemand ervaring met het groeibed?
Ik zou graag een kleine moestuin starten. Ik heb geen ervaring en met twee kleuters in de tuin lijkt het me niet zo evident. Toch wil ik een kleine bezigheid waar ik ook mijn zoontjes mee kan betrekken.
Uit de beschrijving kan ik afleiden dat ik het groeibed ook op de klinkers van mijn terras kan zetten. Hoe zit het dan met de afvloeiing van de bewatering?
Ik hoop op enkele reacties.
dinsdag 23 april 2013 - 22:57
PaPiere

PaPiere

Dag kris,
Ik heb hier zo ongeveer dezelde situatie. Een peuter die alles o zo interesant vindt en een koer in het midden van een stadsblok. Ik heb net al mn bakken gebouwd en wacht nu nog op de vermiculiet, turf en compost om deze te vullen telkens 1/3. Ik heb 4 bakken gebouwd van gemiddeld 150cm lang en 60 breed. Heel simpel met oude planken en hoekijzers. Wel slechts 20cm diep omdat mijn ruimte beperkt is en op terassen (gewicht) moet werken. Hierin heb ik een grondzeil (het goedkoopste wat ik vond, m'n vrouw vind dat ik al genoeg uitgeef aan de tuin) gespannen om het wegvloeien van de aarde tegen te gaan. Dan nog een raster gemaakt van fijne latjes om de bak wat overzicht te geven. maken op de binnen afmeting zodat je hem op de aarde kunt leggen. Vandaag heb ik m'n laatste bak gemaakt en wacht nu vol ongeduld op mn mengsel.
Grts
dinsdag 23 april 2013 - 23:54
PaPiere

PaPiere

Vervolg, mn grondmengsel is toegekomen en blijft bij bewatering mooi in de bakken staan. Bijna alles gevuld en het resultaat mag er wezen. (Zie foto's) mn zoon vindt het allemaal geweldig, sleept zn stoeltje dichtbij om in de bak te kijken en graait met het schopje door een bak met aarde voor bijkomende bloempotten. Ik heb ook nog ergens een plannetje om hem ook een bak te maken. Maar dan wat kleiner denk aan 60x30 twee vakjes om te vullen. Zal hem dan ook wat tuinkers geven om te beginnen. Groeit lekker rap.
Nu het moeilijkst, geduld uitoefenen.

Groenten

maandag 29 april 2013 - 15:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon