menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Erwten

Ga naar meest recente reactie

PHILIP

PHILIP

Mag ik mijn erwten nu al zaaien in volle grond of moet ik wachten tot de grond meer opgedroogd en opgewarmd is. Daarnaast vraag ik me af of het kwaad kan dat ik recent grondverbeteraar ingewerkt heb ( gedroogd koemest) en of ik de erwten best laat voorkiemen.

En als laatste , ik dacht ze te steunen met stokken met draad tussengespannen , om de hoeveel centimer moet ik een draad spannen

Alvast bedankt voor jullie raad

Philip

donderdag 8 maart 2007 - 13:41
andre

Andre

Fhilip

De gedroogde koemest kan niet veel kwaad wat het zaaien betreft als u grond niet te nat is kan je dit nu zaaien, deze morgen ook erwten gezaaid In te natte grond neem je het risico dat ze rotten.
Je kan ook u erwten voorzaaien in potjes of wc rolletjes ( dat mag je dan mee uitplanten). Wat het steunen aangaat neem je palen die ongeveer 1,5 tot 2 m van elkaar staan daar kan je stevige ijzerdraad b.v. schapendraad of grofmazig kippendraad aan bevestigen. Onderaan kom de draad een tiental cm boven het grondoppervlak.

andre
donderdag 8 maart 2007 - 16:27
PHILIP

PHILIP

ok Andre, bedankt voor de snelle reactie
donderdag 8 maart 2007 - 16:39
brompie

Brompie

Dit jaar heb ik voor het eerst doperwten en capcijners gekocht, ik heb laagblijvende soorten gekocht waarbij je geen gaas nodig hebt
De doperten worden 60 cm hoog en de cappies ongeveer 1 meter
Grt Brompie
donderdag 8 maart 2007 - 21:15
Tomateboer

Tomateboer

Volledig met Andre eens!
grt
Angelo
donderdag 8 maart 2007 - 22:04
andre

Andre

Brompie.

Vogens mijn ervaring denk ik dat het toch aangeraden is om voor deze hoogte van 60 cm en 100cm toch enkele steun aan te raden is met b.v. wat rijshout

andre
donderdag 8 maart 2007 - 23:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon