menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eigen moestuin starten

Ga naar meest recente reactie

laurensvdr

Laurensvdr

Hey!
Mijn naam is laurens, ik ben student van 22 jaar en ik zou als nieuwe hobby tuinieren willen opnemen enzo mijn eigen groentjes kweken.

Onze tuin is echter niet zo groot , maar op het dak van onze garage is er veel zonlicht (voor een lange periode/per dag) en buschud van de wind.

Mijn vraag is echter hoe pak ik dit het beste aan?
Doe ik dit in allemaal verschillende potjes per groenten
of
Doe ik dit in een paar grotere verhoogde groenten bakken.
en als ik het op deze manier zou doen, hebben deze groete bakken dan een houte bodem nodig of een waterdoorlatende stof?

is het ook mogelijk komkommers en tomaten hier te kweken?
MVG
Laurens
zondag 17 maart 2013 - 17:16
pascalho

Pascalho

Hoi Laurens

Groenten kweken is een leuke hobby. Je zou kunnen gaan werken met vierkantemeter tuinzaken. Daar gan namelijk goed sla soorten in worden gekweekt. Tomaten zouden ook goed in bakken kunnen. Van zon 30 centimeter doorsnee. Komkommers weet ik niet precies denk van wel. En ga h
zondag 17 maart 2013 - 17:40
laurensvdr

Laurensvdr

Ik heb juist het dak gemeten en ik kan gebruik maken van 2.5m op 6m zodat ik nog padjes heb langs de zijkant.

Ik heb toch enkele vragen nog.
moet er een bodem in deze bakken
(en dan denk ik aan dit soort bakken = URL GEBLOKKEERD /Garden-Therapy-New-Garden-Boxes-From-Old-Wood-2436854)
maar moet hier dan : een houten bodem in? geen bodem in? een waterdoorlatende stof als bodem in?

Ook vraag ik mij af hoe hoog deze bakken moeten zijn voor mijn groenten
en hoever de verschillende groenten van elkaar geplant moeten worden.

En als je mijn situatie van mijn dak-tuin begrijpt, hoe pak ik het best mijn tomaten en komkommers aan? MVG
Laurens
zondag 17 maart 2013 - 18:27
pascalho

Pascalho