menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Combinatieteelt aardperen

Erikd

Erikd

Sedert dit jaar ben ik in het bezit van een grote tuin, na het toch al een beetje in orde brengen van de woning, is het nu de beurt aan de tuin om onder handen genomen te worden. Ondertussen is zowat alles uit de tuin gehaald, volgend weekend nog wat werk om de laatste wortelstronken en struiken eruit te halen. De kippen lopen al op de hen toebedeelde plek.
De avonden worden momenteel gevuld met plannen te maken voor de tuin. Ongeveer de helft, 20m op 9,5m, wordt voorzien als moestuin. Momenteel ben ik druk bezig om een teeltplan op te stellen, het enige waarvoor ik geen gegevens vind rond combinatieteelt is aardperen. Heeft er iemand ervaring mee, wat wel/niet naast aardperen gedijt?
maandag 29 oktober 2012 - 21:00
Tarragon

Tarragon

Effe opgezocht, omdat ik er zelf ook wel nieuwsgierig naar ben.

Boontjes en aardpeer gaan goed samen, omdat de aardpeer met zijn hoge stevige stengels een goede klimstok leveren voor de boontjes.

Je kan ook komkommer zetten aan de schaduwzijde van aardpeer. Zo blijft deze beter tegen de zon beschermd. De wortelen van aardpeer zouden ook bepaalde voedingsstoffen uit het grondoppervlak naar boven brengen waar de komkommer baat bij heeft.

Tenslotte wordt er voor gewaarschuwd om aardpeer samen te planten met andere knollen zoals aardappelen. De wortelsystemen van beide planten zouden elkaar tegenwerken en de groei afremmen.
dinsdag 30 oktober 2012 - 08:11
Driez

Driez

Ik heb er dit jaar pompoenen bijgezet. Lukte prima, alleen op de warmste dagen hing van beiden het blad slap en heb ik flink mogen bijgieten.
dinsdag 30 oktober 2012 - 21:16
Erikd

Erikd

Bedankt voor de reacties, ga het in mijn lijstje opnemen en dan kan ik het plan verder uitwerken.
dinsdag 30 oktober 2012 - 21:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon