menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paddenstoelen tussen groenten

groentje_9

Groentje_9

Hallo,

Ik ben 'n beginneling op het gebied van moestuinieren. Ik zou dan ook graag antwoord ontvangen op het volgende: Onlangs kwamen op diverse plekken in mijn moestuintje paddenstoelen op.
Mijn vraag is heel concreet: Om welke soort gaat dit en zijn ze schadelijk voor de gezondheid? Ik vraag me namelijk af of mijn groentes nog wel te consumeren zijn?


Ik ben erg benieuwd naar het antwoord

Groenten

zondag 22 juli 2012 - 14:08
Driez

Driez

Hoi,
Op het eerste zicht zou ik zeggen dat het een soort inktzwam is (Coprinus sp.).
In elk geval, zwammen in de tuin zijn volstrekt ongevaarlijk, zolang je ze niet per ongeluk mee tussen de groenten kookt...
zondag 22 juli 2012 - 17:59
Pieterke67

Pieterke67

Ik heb soortgelijke paddestoelen in mijn groentenbak staan. Het zijn er misschien ietsje andere, maar ik trek ze gewoon uit. Voor de rest nog geen problemen mee gehad.

De laatste weken groeien die paddestoelen beter dan alle andere groenten in mijn bak samen... misschien moet ik maar in paddestoelen gaan doen?
zondag 22 juli 2012 - 23:28
groentje_9

Groentje_9

Ik dank jullie voor jullie antwoorden. Het heeft echter weinig zin, om ze uit te trekken, omdat het grootste deel van 'n paddenstoel onder de grond zit. Mijn angst is dan ook, dat mijn groentes schimmels mee opnemen vanuit de grond. En op die manier dan ook oneetbaar worden. Of is mijn angst wellicht ongegrond?
Momenteel staan ze niet, maar zodra ze weer opkomen, zal ik 'n andere foto plaatsen, die wellicht duidelijker is

groet, Groentje_9
zondag 29 juli 2012 - 13:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon