menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaisel

Ga naar meest recente reactie

Filoe

Filoe

IK heb altijd een moestuin gehad. Nu dat ik alleen ben, ga ik alleen de tunnelserre gebruiken om mijn groentjes Proberen te kweken. Ben maar een beginneling en ken er niks van. Leer hier op deze site van tuinadvies enorm bij.
Ik zit nu wel met die moestuin. Deels ga ik die tuin gebruiken voor aardappelen en deels blijft dus braak liggen. Als ik in de moestuin op het onkruid grasmaaisel leg, verdwijnt of verminderd dan het onkruid?
Wie kan me daarin helpen.
Alvast bedankt.
zaterdag 21 april 2012 - 13:19
kenny001

Kenny001

als je dit daar overkapt gaat het wel minderen maar dit gaat op den duur ook rotten dus ook geur hinder geven
zaterdag 21 april 2012 - 16:41
Filoe

Filoe

Bedankt voor de reactie. De bedoeling is dat een deel van de moestuin volgend jaar wordt heraangeplant met enkele struiken en op de bodem boomschors. Maar ik heb niet veel tijd om de hele moestuin onkruid vrij te maken. Vandaar dat ik eigenlijk dacht aan grasmaaisel. Pff heb nog zoveel te doen.
zaterdag 21 april 2012 - 18:58
kenny001

Kenny001

ge kunt ook onkruid verdelger spuiten als je geen onkruid wil volgend jaar kan je er gewoont erug verder mee
zaterdag 21 april 2012 - 19:28
Filoe

Filoe

ach ja dat bestaat ook nog. Dank u voor de informatie.
zaterdag 21 april 2012 - 19:45
Gorre

Gorre

onkruidverdelger in een moestuin ??
Er blijven altijd resten achter en deze komen in je groentjes terecht!

Beter is van karton te leggen of antiworteldoek ( zo doe ik het ) of zwarte plasticfolie

Dit laat je hele zomer liggen en er zal niets meer onder staan , je grond is klaar om om te spitten

Bye
Sven
woensdag 9 mei 2012 - 11:37
Filoe

Filoe

Ja. Nu heet dit nog moestuin. Heb al het onkruid handmatig verwijderd. Er wordt een deel van de aarde weggeschept en houtschors opgelegd. Zodat ik volgend jaar of in het najaar struiken kan planten, wel struiken waar geen werk aan is. Want heb een enorm groot perceel te onderhouden en ja ga ook nog werken en ben maar alleen, om alles in zijn plooi te laten vallen.
woensdag 9 mei 2012 - 13:10
Gorre

Gorre

Dan kan het inderdaad al minder kwaad alhoewel ik eigenlijk totaal tegen vergif

Het meeste is op te lossen zonder onkruidverdelgers maar indien je minder tijd hebt of op hardnekkig onkruid kan je soms niet anders

Kan je er geen kippen of een dwerg geitje op laten lopen ? Dan is alles meteen proper

Veel succes nog

Sven
woensdag 9 mei 2012 - 14:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon