menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tunnelserre

Ga naar meest recente reactie

Filoe

Filoe

Beste

Ik heb thuis een serre staan waarin elk jaar groenten en kruiden werden geteeld, door mijn echtgenoot. Nu is mijn echtgenoot onlangs overleden en wil ik zijn werk in de serre (tunnelserre) verder zetten en ook wat groentjes kweken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik eraan moet beginnen. Ik veronderstel dat ik eerst de grond moet omgraven en wat er daarna moet gebeuren, weet ik niet.
Alvast bedankt.
zondag 25 maart 2012 - 15:46
guy_fruit

Guy_fruit

Ga eens naar de bibliotheek en raadpleeg daar de "Groente en Fruit Encyclopedie". Stap-voor-stap kan je daar lezen hoe je succesvol kan groenten kweken!
Nu te planten in die tunnelserre:
- erwten
- bloemkolen
- sla
- peterselie

Nu te zaaien:
- spinazie
- rucola/notensla
- stengelui
- ....
Indien de grond niet te hard ligt of niet vol met ongewenste planten groeit, dan is omgraven (spitten) niet echt nodig. De grond losmaken met een cultivator of spitriek is voldoende.

Alvast veel succes gewenst met uw zelfgekweekte groenten en kruiden!
zondag 25 maart 2012 - 21:02
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb onlangs een boekje gekocht over tuinieren op 1m². Daar wordt per groentesoort heel mooi uitgelegd hoe je het moet aanpakken.
Zeker een aanrader.
maandag 26 maart 2012 - 08:35
Filoe

Filoe

Hartelijk dank voor de tips. Er worden zeker en vast enkele boeken gekocht, zodat ik het werk van de moestuin verder kan zetten.
maandag 26 maart 2012 - 08:45
Hilde1741

Hilde1741

Allereerst innige deelneming bij het verlies van uw man.

Wat het ontdekken van het tuinieren betreft kan ik je als tip meegeven van niet te groot te beginnen. Neem de tijd om te ontdekken en te leren want als er ineens teveel werk aan is kan het demotiverend werken.

In een tunnelserre zal je vast veel plezier hebben aan paprikaplanten ... niet zo heel veel werk aan en een lekkere oogst.

Aardbeien zijn ook heel dankbaar!

Peultjes ... heerlijk zoet en geen werk aan! Enkel zien dat ze ergens qqn kunnen opklimmen.

Sla... lekker makkelijk, enkel zorgen dat er geen vieze slakken aan kunnen !

Veel plezier!
maandag 26 maart 2012 - 09:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon