menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pootgoed

Bach

Bach

Mijn vroege aardappelen - waarvan ik de naam echter vergeten ben - deden het dit jaar erg goed. Vandaar dat ik volgend jaar graag hetzelfde pootgoed zou hebben. Is het mogelijk (en aangeraden) een aantal kleine aardappelen te behouden en die als zaaigoed te gebruiken ? Hoe kan ik dat best doen ? Mijn buur zegt dat de aardappelen niet met kiemremmend poeder behandeld mogen worden. Maar hoe kan ik dan voorkomen dat ze nu al gaan schieten ?
donderdag 24 november 2011 - 17:51
JovanDreumel

JovanDreumel

De aardappels kun je gerust nog een jaar als poters gebruiken, mits ze dit jaar gezond zijn gebleven. Je zoekt daarvoor een aantal mooie gezonde aardappelpoters uit. Uiteraard mag je ze niet behandelen met een kiemremmend poeder, want dan lopen de poters volgend jaar ook niet uit.
Je kunt ze het best wegleggen op een vorstvrije koele plaats en als het kan in het licht. In het licht moeten ze wel komen vanaf begin maart. Dan krijg je stevige jonge scheuten aan je poters.
donderdag 24 november 2011 - 18:36
snarfie

Snarfie

ik laat de kleine aardappels gewoon in de grond zitten en volgend jaar komen ze wel weer.
vrijdag 25 november 2011 - 17:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon