menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eigen serre materiaalkeuze

Ga naar meest recente reactie

pthomass

Pthomass

Hey,

ik ga straks hout halen voor een eigen serre te maken. Het wordt een relatief eenvoudige structuur en die kan je al zien in een ander topic van mij rond moestuinbedden. Het is een halfopen structuur.

Nu, de palen ga ik morgen dan wel zaterdag al zetten om de basisstructuur gereed te hebben. Deze winter gaat daar nog niks in staan, dus ik heb nog geen plaatmateriaal nodig.

Maar, ik wil er wel al voor rondkijken.

Welk materiaal (kostprijsbewust ook) is het best bruikbaar?
* golfplaten
* dubbelwandige polycarbonaatplaten
* enkelwandige polycarbonaatplaten (worden nu al in serres gebruikt, maar kan die niet los vinden)
* ander materiaal (gewoon dikke plastiek zoals de boogserres in velden?)

indien iemand locaties voor aankoop weet in Limburg (Maaskant?), verneem ik dit ook graag


Groete

Peter
donderdag 10 november 2011 - 11:47
Gehenna

Gehenna

Ik ben ook van plan ooit een eigen kleine serreconstructie neer te zetten en ik ga voor dubbelwandige UV bestendige polycarbon. Dikte ben ik nog niet uitgeraakt, ik denk zo'n 0,8cm.
Stevig en isoleert beter dan enkelwandige.
Wel een gesloten serre met deur, ramen, en de onderkant tot +/- 60 cm hoogte in hout.
donderdag 10 november 2011 - 18:13
pthomass

Pthomass

waar haal je die platen vandaan?
donderdag 10 november 2011 - 18:19
Gehenna

Gehenna

Ik ga zoeken in de restpartijen en anders bij een groothandel (HMG Benelux bijvoorbeeld, staat een prijscalculator op hun website, maar er zijn vele groothandels). Moest de afstand te ver zijn en het prijsverschil met de doe-het-zelf zaken is niet groot dan ga ik ze gewoon in de bouwmarkt van Makro of zo halen.
donderdag 10 november 2011 - 18:33
Borsalino

Borsalino

Kijk hier eens http://www.koopgoedkoop.nl/tuin/tuinkassen/hobbykas.html

Voor die prijs kan je geen maken.

Ik heb een houten gehad, is nu afgebroken, de delen die in de grond staken waren al aangetast door insecten, en ze waren behandelt met carboline.

De folie Hyteclair was op na 3 jaar, is zo volgens invoerder.

Alles bij elkaar kost mijn nieuwe bestelde glazen serre amper iets meer dan wat ik al uitgegeven heb.

Had ik het geweten had meteen een glazen serre gekocht, zeker nadat mijn gekochte tunnelserre ook al na 2 seizoenen kaduk was, heb wel nieuwe folie gehad van de fabriek na lang zeveren.
donderdag 10 november 2011 - 21:54
pthomass

Pthomass

dank voor je bericht, maar het kleinste model aldaar is te groot voor de plaats waar ik iets kan zetten. Ik ga het toch moeten doen met een zelf gemaakte constructie, al dan niet met (tuin)hout
vrijdag 11 november 2011 - 09:03
Gehenna

Gehenna

Idem hier.
En als ik al iets zie in de ongeveer afmetingen die ik kan plaatsen dan zit er een deur langs de voorkant en ik kan enkel een deur langszij hebben.
Ik zou wel eerst een laag muurke metselen zodat het hout niet in direct contact komt met de grond (die stenen heb ik al)
Maar het is nog toekomstmuziek hoor. Eerst een terrasoverkapping en dan een serreke.
vrijdag 11 november 2011 - 10:12
Jacquelinevanhummelen@gmail.com

[email protected]

Begin dit jaar kocht ik een tunnelserre van 2x3x2 nu ruim 5maanden later heb ik daar al spijt van, rits kapot scheurt overal en de flappen aan de zijkant veel te kort, prijs ongeveer180euro


zondag 30 juli 2017 - 20:59
Jacquelinevanhummelen@gmail.com

[email protected]

Begin dit jaar kocht ik een tunnelserre van 2x3x2 nu ruim 5maanden later heb ik daar al spijt van, rits kapot scheurt overal en de flappen aan de zijkant veel te kort, prijs ongeveer180euro


zondag 30 juli 2017 - 21:00
Tuinprins

Tuinprins

Voor € 180,- moet je ook niet te veel verwachten. Misschien lijkt € 180,- veel maar als je kijkt wat een professionele tunnel kost dan is € 180,- een schijntje.


Gegroet, de tuinprins
maandag 31 juli 2017 - 06:56
Jacquelinevanhummelen@gmail.com

[email protected]

Geen probleem mijn butged is ook maar klein we gaan nu voor een zelfgemaakte, dat kan met beetjes opgelost worden dat ze klaar is tegen volgend seizoen.voor 180euro heb je dus alleen prullen als ik het goe versta, doe die prullen dan van uw webside.
dinsdag 1 augustus 2017 - 10:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon