menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beginnen met biologisch tuinieren

Ga naar meest recente reactie

MGEE

MGEE

Beste allemaal,

Ik ga beginnen met biologisch tuinieren, maar heb daar totaal geen ervaring mee. Ik mag
een stuk grond bewerken van mijn ouders, waar ongeveer 20 jaar verschillende soorten
groenten en mais op geteelt zijn. Er is wel altijd veel gesproeid, maar dat wil ik dus
niet.
Ik heb een paar weken geleden een aantal boeken in de bibliotheek gaan halen om me een
beetje in te werken. Ik heb ondertussen een lijstje welke groenten en kruiden ik wil
zetten, welke bij welke horen en wanneer te zaaien en zo.
Waar ik op het ogenblik vooral vragen over heb is die mulch. Het stuk akker ligt nu
leeg, er heeft vorig jaar mais opgestaan en de mais is geschroefd, dus de stengels
ligger er nog op. Moet ik dat stuk nu omspitten, moet ik daar 'van alles' op doen om aan
een beschermlaag te komen? Ik heb al eens ergens gelezen dat het goed is om daar karton
op te leggen, en daarboven compost en/of mest?
Hoe maak ik dus dat stuk grond klaar om daar in het voorjaar op te kunnen
planten/zaaien? Of is het daarvoor nog te vroeg nu.

Bedankt;
Groetjes,

Marc
woensdag 17 januari 2007 - 12:50
andre

Andre

Hallo Mgee

Eerst en vooral welkom Wat het biologischtuinieren aangaat ga even naar mijn blog daar vind je wat informatie

Groetjes andre
woensdag 17 januari 2007 - 12:53
Tomateboer

Tomateboer

wat informatie?,....heel veel informatie!!!
welkom hier!!!
grt
Angelo
woensdag 17 januari 2007 - 18:38
Adrienne

Adrienne

Welkom Mgee.

Succes, en straks héél veel lekkere verse groenten.
woensdag 17 januari 2007 - 19:08
compostmeester

Compostmeester

mgee,

Je kan ook eens een bezoekje brengen aan mijn blogs,je vind er nog veel meer zaken terug.
(Niet dat ik de andere mensen met een blog wil achteruit steken hoor,dit is een bijkomstig antwoord.)

Blog 1: Voledig geweid aan het composteren en het gebruik van compost

www.bloggen.be/compostmeester

Blog 2:tips en truks,hier leg ik uit hoe je je tuingrond kan verbeteren,groentesoorten,Ph meten =Zuurtegraat,groenbemesters ed. (let wel op: ik ben deze blog is nog volop aan het bijwerken)

http://blog.seniorennet.be/tipsentruksvandehobbytuinder.

Succes met het biologisch tuinieren,
de compostmeester.
donderdag 18 januari 2007 - 17:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon