menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre in de winter

Ga naar meest recente reactie

vincent

Vincent

hallo,
ik wil optimaal gebruik kunnen maken van mijn serre, ook in de winter.
Deze zomer hebben er tomaten, komkommer en paprika in gestaan dus wat kan ik der dit naajaar/ winter inzetten?
alvast bedankt
dinsdag 23 augustus 2011 - 15:01
Rita1960

Rita1960

wintersla artic king...

dinsdag 23 augustus 2011 - 19:56
vincent

Vincent

oke, bedankt
woensdag 24 augustus 2011 - 12:56
edelweis

Edelweis

ik heb eigenlijk juist dezelfde vraag?
maar kan enkel dat?
kan bevoorbeeld ook knoflook? kan nog prie?....
zaterdag 27 augustus 2011 - 21:05
phili

Phili

hoi,
ik had vorig jaar eind augustus langs de kanten in de kas knoflooktenen geplant die heb ik pas deze zomer in juni kunnen oogsten, maar het waren toen wel prachtbollen.
groetjes phili
zaterdag 27 augustus 2011 - 21:35
edelweis

Edelweis

hoi Phili,
mag ik vragen, heb je die dan in winter nog water gegeven?
of gewoon laten staan?

bedankt voor de toffe tip!
zaterdag 27 augustus 2011 - 21:42
phili

Phili

Hoi,
nee hoor in de winter helemaal niks aan gedaan ik heb geen verwarmde kas in het voorjaar groeide ze ineens goed door dus in het vroege voorjaar begonnen met een beetje water daarna stonden er al tomaten voor dus dan neem je ze gewoon mee met water geven.
Ik kweek ook nog wintersla op, die kan tegen een graad of vijf vorst buiten dus in de kas ideaal en verder misschien de vroege bloemkool die is in de kas toch eerder, eigenlijk moet je gewoon uitproberen het is maar net hoe streng is de winter en hoe vroeg het voorjaar.
ik heb ook bij vrienden scheuten van oude rozen soorten en zuilappel en een hele oude stoofpeer een olijf en een scheut van een druif gehaald en in de kas in de grond vandaag gestoken kijken of ze willen wortelen.
groetjes phili
zondag 28 augustus 2011 - 16:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon