menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomatenvraagje

Tarragon

Tarragon

Hier een foto van één van mijn coeur de boeuf tomaatjes.
Aan de onderkant, maar niet precies aan het puntje, zie je dat ze ehm... wat puistjes heeft.
Iemand een idee of dit ernstig is? Misschien is het typisch voor coeur de boeuf? Tomaat de vuilnisbak inkieperen? Of is ze nog veilig om te eten (eventueel voeder ik ze dan aan lief die het toch niet weet )

Zo te zien zijn er maar 2 tomaatjes aangetast. Alle andere tomaatjes zien er okee uit.

Groenten

dinsdag 5 juli 2011 - 21:21
Rita1960

Rita1960

Gewoon opeten. desnoods het stukje eraf snijden..
de mens is niet meer gewend om iets wat dan ook afwijkends, te eten door alle regelgeving in de EU.. zelfs sperciebonen worden afgekeurd, waar dus echt verder niets aan mankeerd, behalve dat ze wat te krom zijn om machinaal geoogst te kunnen worden..

over verspilling gesproken..



dinsdag 5 juli 2011 - 22:09
Mandy

Mandy

Moet je eens in Frankrijk komen bv.... de gekste vormen van tomaten zie je daar liggen en lekker..... hetzelfde met sla..... rare kroppen maar lekker... en ga zo maar door....

Nederland staat vooraan in de rij om alle regeltjes achterna te rennen.... komkommers helemaal recht en in plastic.. tomaten allemaal dezelfde vorm en maat en op een schaaltje en in een plastic zakkie en ga zo maar door met al die onzin.... die niet alleen milieuvervuilend is maar blijkbaar ook alle smaak kwijtgeraakt is..............
dinsdag 5 juli 2011 - 23:14
Tarragon

Tarragon

Ik had al pastinaak geplant in het begin van de lente, Feetje, en die ziet er ontzettend goed uit.
En ik ben er tamelijk zeker van dat ik die eigenlijk eindelijk eens zou moeten oogsten. Zelfde voor de raapjes en worteltjes die ik in die periode in de potgrond gestopt heb.

Dan heb ik een tweede "batch" gezaaid, een maand of anderhalf geleden. Die begint nu heel aarzelend boven te komen. Ik heb die ook samen met ajuin geplant omdat dat goede buren zijn. Van de ajuin is niks te zien.

Nu lees ik her en der dat je pastinaak vroeg op het jaar kan zaaien om dan zomerpastinaak te oogsten, en dat je hem ook later op het jaar kan zaaien voor winterpastinaak. Beiden zouden dus goed moeten zijn.

Ik denk dus niet dat het te laat is om nu nog te zaaien.
En ik vermoed dat hij in de zomer wat meer tijd nodig heeft om zijn kopje boven te steken.

Ik heb dat ook gemerkt bij de erwtjes. De erwtjes die ik vroeg op het seizoen zaaide, groeiden als kool. De erwtjes die ik later op het seizoen gezaaid heb, treuzelden eerder.

Wat de tomaatjes betreft... de oplossing ... zoals hierboven aangekondigd...
- "Liebster, ich hab hier ne Tomate für Dich, darfst Du ganz essen".
- "Ha ja, lecker, vielen Dank".
Ik zie mijn lief echt wel graag, he
woensdag 6 juli 2011 - 09:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon