menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaat paprika

Deca

Deca

Zonet mijn eerste tomaat getrokken, vraag mij eigenlijk af waarom alle tomaten rond het kroontje nog geel zijn. Nochtans zijn rijp en komen gemakkelijk los van de plant... kan iemand mij zeggen of dit normaal is ?
Ook paprika's groeien goed, worden groter en groter, wanneer beginnen die te verkleuren ? Hoe verkleuren die ? Eerst geel, dan rood ?
maandag 20 juni 2011 - 19:50
an

An

maak is een foto van je tomaat om welk soort tomaat gaat het?
van de paprikas hangt het ook af welk soort je hebt
de mijne zijn altijd groen dan oranje/geel(gevlekt)en dan naar rood.
dus wat voor soort heb je van je tomaten(mijn tomaten waren nooit geel bij het kroontje alleen groen ,dus waarschijnlijk heb jij een ander soort als mij dus kijk even welke jij hebt) en paprika welk soort.
maak eens fotos is wel leuk om te zien hoe ze er bij uit zien
ik heb nog geen tomaat hangen en paprika is zich aan het vormen ik ben nog lang niet zo ver als jij.
dinsdag 21 juni 2011 - 10:23
rialle

Rialle

Sjonge, ben jij lekker vroeg met al rijpe tomaten!
Het kan ook zijn dat je tomaten last hebben van "groenkraag". Is de geel/groene bovenkant dan ook een stuk harder dan de rest van de tomaat?
Gelukkig kun je ze gewoon eten....gewoon het harde geel/groene wegsnijden.....

Groetjes Rialle
dinsdag 21 juni 2011 - 12:28
guy_fruit

Guy_fruit

Zonet mijn eerste tomaat getrokken, vraag mij eigenlijk af waarom alle tomaten rond het kroontje nog geel zijn. Nochtans zijn rijp en komen gemakkelijk los van de plant... kan iemand mij zeggen of dit normaal is ?

Om welk tomatenras gaat het?
Mogelijk is het een ras dat gemakkelijk groenkragen heeft.
Indien je blad verwijderd, dan vooral ONDER de tros verwijderen, zodat de zon niet op de vruchten komt.
Tip:
http://fruitabc.blogspot.com/2011/06/vroegrijpende-tomaten-in-kas-of-serre.html
Guy
donderdag 23 juni 2011 - 09:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon