menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koolsoorten

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

vroeger altijd angstvallig uit de weg gegaan wegens rupsen en niet willen spuiten maar dit jaar toch wa gezaaid: koolrabi,broccoletti,mini pak choi en boerenkool..
een tip is dus om af te dekken met gaas,doe je dat voor of na het uitkomen en mag dat gewoon op het bed en de groente liggen of moet dat echt door middel van bogen erboven gespannen?
is het risico constant aanwezig,of hebben ze een moment waarop ze hun eieren afzetten ,en als je bedden dan beschermd zijn er nie bij kunnen zodat je na de "gevaarlijke " periode terug af kunt halen?
dinsdag 31 mei 2011 - 12:14
Rita1960

Rita1960

ik heb de kolen hier afgedekt met vogelgaas - fijnmazig- en tot nu toe nog geen last van vlinders - lees koolwitjes- en rupsen gehad..
de kolen groeien als de spreekwoordelijke kool
ik heb er gewoon een paar grotere stokken omheen gezet en daarover het net gespannen.. en in het midden raakt het net wel de kolen.. maar ik kan niet zien dat ze "eronder lijden"..

dinsdag 31 mei 2011 - 19:56
cetinel

Cetinel

morgen maar es naar den azalee(kringwinkel) om te zien of er gordijnen te halen zijn voor weinig geld....
overigens zijn mijn boerenkool pakchoi en koolrabi voorlopig in een bakske gezaaid met debedoeling later uit te planten.
maar rammenas kun je nie uitplanten later,dus die vandaag al gelijk ter plekke gezaaid alsook broccoletti dus die moeten zo snel mogelijk afgedekt...
dinsdag 31 mei 2011 - 23:30
Rita1960

Rita1960

hier staan de koolrabi en de spitskolen onder het net..

de boerenkool staat ook hier nog in de potjes (moeten wel nodig worden geplant)

en aan rammenas heb ik mij nog niet gewaagd

woensdag 1 juni 2011 - 19:32
cetinel

Cetinel

door omstandigheden gisteren pas om "gaas" kunnen gaan...
ben naar de tweedehandswinkel gegaan en daar 2 stukken gordijnstof gehaald voor samen 2 euro 70
1 stuk is 2 meter op 1 meter 50 de andere 3meter 20 op 1 meter 50...
efkes op maat snijden en over de bedden doen dus.
mijn rammenas staat al boven,de broccoletti begint,de boerenkool en koolrabi staat nog in pot,die ga ik afdekken na het planten....
nu is een stuk van dat gordijnstof gewoon uit een soort van tule met looddraad onderin,maar het andere is fijner,echt vitragestof met ingeweven motieven in een lichtbruinige kleur,zou dit te donker worden hieronder voor de plantjes.
ik kan ook altijd bij de stoffenwinkel gewone witte tule gaan kopen eventueel.....
vrijdag 10 juni 2011 - 11:51
renate67

Renate67

Als bij je in de buurt zit heeft ikea ook geschikte gordijnen (vitrage dus)
naam: Lill 3x2,8meter twee stuks voor 4 euro, wit.
Renate
vrijdag 10 juni 2011 - 17:22
cetinel

Cetinel

geen ikea in de buurt ,helaas..
vrijdag 10 juni 2011 - 18:27
Rita1960

Rita1960

ik heb er alleen maar een groenvogelnet overliggen(kleinmazig) .. en mijn kolen staan er super voor...

vrijdag 10 juni 2011 - 20:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon