menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tomaten en regen hoeveel kan dat kwaad als je nog geen vrucht vorming hebt

Ga naar meest recente reactie

an

An

mijn tomaten staan eigenlijk dit weekend en gisteren pas een beetje op zijn devenetieve plaats ben laat en toch weer niet na ijsheiligen.
maar nu een vraagje ik heb ze in grote potten gezet met zijn tweeen.maar kan het kwaad dat ze in de regen staan (het regent hier steeds namelijk een goeie bui,
weet dat het kwaad kan als ze tomaten gaan vormen maar kan het ook kwaad als ze nog klein zijn.
want dan ga ik ze onder mijn zonnescherm neer zetten ,want ik wil niet zoals vorig jaar weer tomatenrot hebben dat wil ik voorkomen anders heb ik weer geen tomaten,

weet niet of ik soort bij soort heb in een pot want mijn kitten heeft dat ik zaailingen had mijn tomaten zaailingen omgegooit en alle naamplaatjes die er toen bij zaten lagen los op de grond dus dat is een verassing.

gr an
donderdag 19 mei 2011 - 08:37
Mandy

Mandy

Hoi An, ik weet dat het belangrijk is dat tomaten als ze nat zijn geregend zo snel mogelijk kunnen drogen, dus dat betekent dat de wind erdoor moet kunnen . Daarom moeten ze wel wat ruimte hebben tussen elkaar......
donderdag 19 mei 2011 - 08:46
an

An

ze hebben alle ruimte,ze zijn hoog uit 20 tot 30 cm hoog ,en als ze groter worden dan haal ik wel bladeren weg het is een proberseltje had helaas niet meer bakken
en vond het zonde dus ik hoop dat ze het redden met zijn tweeen per bak
donderdag 19 mei 2011 - 10:08
Borsalino

Borsalino

Natuurlijk gaat het hemelwater ook in de potten komen, en dat is ook niet goed als het teveel is.
donderdag 19 mei 2011 - 18:19
pplakke

Pplakke

kwam hier ook maar eens een bui langs hier regent het nooit.
dit spul moet er ook op tegen de plaag http://www.edialux.be/nl/product/CUPE/cuprex-50-wg
donderdag 19 mei 2011 - 21:14
cetinel

Cetinel

het is niet zo dat tomaten de plaag nie kunnen krijgen als de vruchtjes droog blijven....
Phytophthora is een schimmelziekte en die verspreid zich vooral in warm en vochtig weer,heeft nie veel te maken met wel of geen tomaatjes aanhangen,maar vooral de omstandigheden waarin de schimmel zich kan uitbreiden: warm en vochtig weer dus,maar als je oplet dat ze inderdaad niet te dicht staan,als je niet gaat dieven als ze nog vochtig zijn ,als je enkel op de grond giet dan heb je al wat manieren om minder kans te hebben op de ziekte,maar tis jammer genoeg geen garantie,dat heb ik vorig jaar aan den lijve(nou ja,aan de tomaat) ondervonden.
vrijdag 20 mei 2011 - 22:01
an

An

dan wachten we maar weer af dit jaar.
bedankt voor de antwoorden,
gr an
zondag 22 mei 2011 - 13:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon