menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Paprikas buiten laten slapen

Ga naar meest recente reactie

Tarragon

Tarragon

Op het ogenblik zet ik mijn paprika's elke ochtend buiten en 's avonds gaan ze weer naar binnen, kwestie van ze af te harden.

Nu lees ik dat hier vannacht een minimumtemperatuur van ongeveer 12 graden wordt verwacht.
Durf ik ze dan al laten buiten slapen? Of wacht ik beter tot het 's nachts "warmer" wordt?
vrijdag 29 april 2011 - 14:31
cetinel

Cetinel

de mijne zitten al ettelijke weken dag en nacht buiten...
vrijdag 29 april 2011 - 14:39
Tarragon

Tarragon

*lacht*
En ik ben zo voorzichtig.
Met andere woorden: ze mogen al buiten slapen als het niet meer vriest?
vrijdag 29 april 2011 - 14:55
cetinel
vrijdag 29 april 2011 - 15:04
Tarragon

Tarragon

Daaaaaank je wel!
vrijdag 29 april 2011 - 15:05
Lino

Lino

Ik heb er zelfs al enkele geplant Zal nog wel te vroeg zijn, maar het werd tijd vond ik
vrijdag 29 april 2011 - 15:48
jdcoster

Jdcoster

Ze hebben meer te lijden van binnen te staan dan van buiten. Binnen is het altijd wat, te donker, te warm, te droog of te nat. Buiten kunnen ze dat zelf een beetje regelen.
Die van mij werden al op hun plaats uitgeplant.
Er bestaat natuurlijk nog altijd kans op een klein nachtvorstje, maar ik waag het er op. Desnoods dek ik ze nog eens af als het erg gevaarlijk wordt.
Veel hangt af van het microclimaat in uw tuin natuurlijk.
vrijdag 29 april 2011 - 16:06
snarfie

Snarfie

buiten is altijd beter, zeker met dit weer.

de komende week(en) is het buiten de ideale temperatuur voor paprika's.
vrijdag 29 april 2011 - 16:34
Tarragon

Tarragon

Yes, dat microklimaat daar heb ik ook al over zitten denken.
Want ik denk dat het in Wilrijk - voorstadgebied van Antwerpen - altijd wel een graadje warmer zal zijn dan elders, waar er minder open ruimte is en meer huizen die warmte uitstralen.

Daarenboven is mijn koertje aan alle kanten bemuurd en relatief klein.
Ik zou er eens een thermometer moeten zetten om het precies te weten.
vrijdag 29 april 2011 - 19:56
Gehenna

Gehenna

Ah een thermometer ...
Ik zoek er ene tot een graad of 70. Vorige zomer is de onze stukgesprongen tussen 2 muren en een glazen gevel. Ging tot 50°C.

Mijn pepers staan in de serre. Zo'n plastic dingetje.
vrijdag 29 april 2011 - 20:41
Mandy

Mandy

Mijn paprika's staan ook al enige tijd buiten en in zeer korte tijd zijn ze verdubbeld in de hoogte zowel als in de breedte

Ze staan wel in potten dus dan is het wel opletten geblazen voor de watergift en de voeding.......

Maar ze hebben het uitstekend naar hun zin.....
vrijdag 29 april 2011 - 22:47
marero

Marero

kzal die van mij dan ook maar eens verpotten en buiten zwieren want veel groeien doen ze binnen niet
vrijdag 29 april 2011 - 23:14
cetinel

Cetinel

ik heb die van mij daarnet uitgeplant,en nu maar hopen dat het niet meer gaat vriezen want anders mag ik voor stuk of dertig tomaten,en ongeveer evenveel paprika en peperplantjes voor afdekking gaan zorgen(zal vliesdoek worden dan...)
de tomaten beginnen te bloemen dus t was hoog tijd,en als ge geen serre hebt
zaterdag 30 april 2011 - 21:49
Mandy

Mandy

a.s. dinsdagnacht gaat het wel een beetje koud worden, zie ik op de radar... dus even opletten....

Bij mij staat ook alles buiten en het gaat niet meer naar binnen, het is teveel werk...dus het vlies ligt al klaar

Mijn tomaten, met een hoogte van 30 cm beginnen ook al bloemetjes te krijgen......
zal ze morgen maar weer eens gaan mesten...... en ze dan langzaamaan gaan overzetten naar de definitieve pot.......
zaterdag 30 april 2011 - 22:31
cetinel

Cetinel

wat bedoel je met beetje koud?? gaat het ook vriezen,of gewoon een stuk kouder dan de laatste tijd??
zaterdag 30 april 2011 - 22:42
Mandy

Mandy

Kleine Brogel Meteo geeft voor dinsdag- woensdag- en donderdagnacht 2 graden aan.........
zaterdag 30 april 2011 - 22:53
cetinel

Cetinel

nog net geen vorst dus....denk da ik de grond rond de plantjes dan gewoon ga afdekken met stro....als er geen vorst aan de blaadjes komt gaan ze niet kapot...
zaterdag 30 april 2011 - 22:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon