menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groententuin in kuip

Agda

Agda

Ik ben niet zo'n moestuinfan, vooral voor het wieden , maar het feit dat er "verdwaalde" worteltjes in mijn tuin terechtkwamen deed me denken aan het volgende.
Ik dacht van 1 of 2 van die metselkuipen te gebruiken voor een aanleggen van een mini-moestuintje. Zo'n metselkuip heeft toch wat inhoud (gebruik er momenteel eentje voor als vijvertje).
Wat zou ik daar eventueel in kunnen kweken ? Ik wil liefst een aantal verschillende dingen samen zodat het ook nog een beetje mooi oogt.
Onderaan de kuip moet ik uiteraard afwateringsgaten voorzien, maar zijn er nog andere dingen waar ik rekening moet mee houden. De grond bijvoorbeeld, wat voor mest moet ik daaraan toevoegen (ik doe in mijn terrasplanten overal wat koemest bij en ik heb een meststof speciaal voor tomaten die ook kan gebruikt worden voor anderen groenten/fruit).

Ik dacht bijv. ook aan een meloensoort, maar ik heb gehoord dat je die zelf moet bestuiven ?
zondag 3 april 2011 - 17:19
charelke

Charelke

Hoy Agda,
Metselkuipen zijn ideaal eh,maar maak de afwateringskanalen aan de zijkant op zo'n vier vingers van de bodem van uw kuip zo blijft er steeds wat vocht in je kuip staan, koemestkorrels is altijd goed om bij te mesten;wat je er ook inzet kijk dan eens naar het KNP gehalte wat de plant nodig heeft.
groetjes
Charelke uit Ham
maandag 4 april 2011 - 01:20
annemiek123

Annemiek123

meloen wordt veel te groot voor in zon kuip, dat gaat echt niet lukken.
je kan sla, radijs, kleine tomaatjes, pluksla, bietjes ofzo bedenken.
of je kan hem vullen met kruiden.
maandag 4 april 2011 - 22:21
Agda

Agda

Oh, ik dacht dat zo'n kuip groot genoeg was voor ongeveer alles, haha.
Maar een vriendin van mij heeft eens een meloen geplant in een gewone bloempot. Daar kwamen zo van die mini-watermeloentjes van, echt wel schattig, maar slechts eentje was geschikt voor consumptie. 't Was wel mooi.

Zijn er bepaalde groenten die elkaar niet kunnen hebben en die je niet bij elkaar kan zetten ?
dinsdag 5 april 2011 - 15:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon