menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenten in verhoogd plantenbed

Ga naar meest recente reactie

ErikL

ErikL

Ik zou dit jaar graag willen proberen om wat verschillende groenten te kweken in een verhoogd planten bed. Hierbij dacht ik volgende product aan te schaffen: URL GEBLOKKEERD

Het volleidge systeem zoals je het op de foto ziet dus.

Nu is mijn vraag, is zo'n ongediertehoes goed voor groenten? laat het genoeg zon door?

Ander dingen waarop ik moet letten bij een verhoogd plantenbed & groenten kweken?

Alvast bedankt
woensdag 23 maart 2011 - 14:47
ErikL

ErikL

Oei, blijkbaar werd de link verwijderd. Bij deze opnieuw een poging om de foto bij te voegen:

Groenten

woensdag 23 maart 2011 - 15:09
ErikL

ErikL

Ja, maar ik vroeg me af of het niet te dicht is? Het is een heel fijn mazige hoes om ongedierte buiten te houden maar houdt dit dan ook niet teveel zon buiten voor de groenten?
woensdag 23 maart 2011 - 16:14
cetinel

Cetinel

hoe groot is dat ding? en wat kost het,als je groenten gaat beginnen kweken en je krijgt de smaak te pakken dan kom je er niet met zo een plantenbed
woensdag 23 maart 2011 - 16:23
ErikL

ErikL

Het is 1m x 1m20 groot. En 15cm hoog (stapelbaar wel, dus je kan er 30cm of 45 cm hoog me gaan ook als je dat zou willen).
Prijs € 90 / stuk

Het probleem is dat ik eigenlijk altijd te weinig tijd stop in het onkruid wieden (tijdgebrek, met kinderen in huis, job enz...) en in zo'n plantenbed lijkt het mij beter haalbaar om het onkruid te wieden omdat het dan niet uitmaakt als er wat onkruid rond de bak staat e.d.m...?

Ik ben aan het denken om 2 zo'n plantenbedden naast elkaar te zetten, zou dat niet voldoende zijn om wat sla, wortelen, pijpajuintjes, radijsjes enzo in te zetten?

woensdag 23 maart 2011 - 16:31
cetinel

Cetinel

90 euro
das toch makkelijk te construeren voor minder geld denk ik dan....
met wat balken en plastc buis en zo....

of als je van die borderrollen koopt...die zijn dan nog es hoger....
je moet het natuurlijk zelf weten,maar ik vind het nogal duur...
das geld dat je kan gebruiken om planten te kopen
van 2 zo een bakken heb je toch wel wat rauwkost ja...
woensdag 23 maart 2011 - 16:41
ErikL

ErikL

Ja, het kan goedkoper zelf gemaakt worden maar € 90 vond ik best oké om er dan niet zelf de tijd in te moeten stoppen om het zelf te bouwen Een beetje lui misschien, maar dit systeem lijkt me wel heel handig om de hoes goed te laten aansluiten + eenvoudig te verwijderen. Als ik het zelf zou maken zou het toch minder degelijk zijn denk ik

Zou 15cm voldoende hoog zijn? Of zou ik toch voor een dubbele hoogte gaan?

Volstaat het dan ook om in dit plantenbed gewoon grond te doen uit de hof, of zou ik daar een mengsel van grond+potgrond van maken of wat denken jullie?

Alvast bedankt!
woensdag 23 maart 2011 - 16:45
Calliope

Calliope

Veel te duur. Maar het kan prima.
woensdag 23 maart 2011 - 19:43
cetinel

Cetinel

aangezien de prijs voor jou geen probleem is oen!
maar 15 cm hoogte,bedoel je daarme dat dat ook de diepte is dat de plantjes kunnen groeien?
of komen de bakken(ik neem aan dat er geen bodem in zit) op losgemaakte grond zodat de wortels van de planten dieper kunnen gaan??
indien ze de grond in kunnen is er geen probleem volgens mij,maar als het de bedoeling is dat ze maar 15 cm grond ter beschikking hebben dan is dat te weinig hoor.
woensdag 23 maart 2011 - 19:47
ErikL

ErikL

De plantbedden hebben geen bodem, dus de groenten kunnen verder de grond in. Maar 30cm hoogte lijkt me ook handiger om werken. Dus heb toch maar dubbele hoogte besteld
woensdag 23 maart 2011 - 20:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon