menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Komkommer voor buitenteelt

Ga naar meest recente reactie

sbeetje

Sbeetje

Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van de volgende komkommerrassen:

sandra
iznik
sakura
sonja
tanja

Ik had deze rassen teruggevonden op de site van het vlaamszaadhuis, maar weet niet goed welk te kiezen. Mss iemand die kan helpen...

grtjes

Sam
zaterdag 19 februari 2011 - 20:32
Calliope

Calliope

Ik ken deze soorten niet. Zelf zaai ik altijd een Duitse soort: Fatum. Een beetje een kruising tussen een snackkomkommer en een grote komkommer. Ik hoop dat andere forummers wel ervaring hebben met de genoemde soorten.
zondag 20 februari 2011 - 11:59
sbeetje

Sbeetje

Toch bedankt voor je antwoord, Calliope. Waar koop je deze varieteit? Is deze bestand tegen wat mindere omstandigheden.

zondag 20 februari 2011 - 16:49
Calliope

Calliope

Ik heb ze gekocht via E-Bay. Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat alle buitenkomkommers bestand zijn tegen het Hollandse weertype. Vanaf augustus heb ik wel last van meeldauw, maar dat gaat niet ten koste van de opbrengst.
zondag 20 februari 2011 - 19:44
sbeetje

Sbeetje

Bedankt Calliope. Als er nog mensen hun ervaring met een bepaald ras willen delen..
maandag 21 februari 2011 - 07:54
cetinel

Cetinel

ik heb de afgelopen 2 jaren goede ervaringen gehad met een snackkomkommer waarvan ik de zaadjes bij de aveve heb gehaald.
heel lekker van smaak en de opbrengst was ook goed.
gewone lange komkommers heb ik, buiten nog niet geteeld.
maandag 21 februari 2011 - 14:11
tally79

Tally79

iznik is een mini komkommer
hij deed het in de kas prima en moet het in de vensterbank ook erg goed doen (dat probeer ik nu :P)
volgens de verpakking moet het buiten ook te doen zijn (in de juiste periode natuurlijk)
maar dat heb ik nog niet geprobeerd
maandag 21 februari 2011 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon