menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte en groene asperges

Jules

Jules

Vandaag gelezen dat het verschil tussen groene en witte asperges uitsluitend en alleen een gevolg is van een verschil in teeltwijze en dat het dus eigenlijk stengels van dezelfde plant betreft. Omdat de schil van beide groenten zo'n dikteverschil vertoont , blijf ik twijfelen of het wel inderdaad dezelfde plant betreft. Weet er iemand hoe het nu juist zit met deze twee soorten asperges?
zaterdag 12 februari 2011 - 22:20
cetinel

Cetinel

de groene worden niet aangeaard en onder invloed van de zon worden ze dus gewoon groen zoals planten normaal groene stengels krijgen....
omdat degenen die onder heuveltjes groeien geen zonlicht zien zijn ze dus wit...
zaterdag 12 februari 2011 - 23:25
Jules

Jules

Ja ik geef toe ik had het moeten weten, want ik kweek - voor eigen gebruik - reeds dertig jaar witte asperges. Ik wou dus ook wel eens groene asperges kweken. Stom hé. Nu het misverstand is er gekomen door regelmatig publiciteit van sommige tuincentra te lezen voor de verkoop van plantgoed (wortelstokken of klauwen ) van groene asperges. In feite is dat toch wel een beetje misleidend en ik ben erin gelopen.
zondag 13 februari 2011 - 10:31
Borsalino

Borsalino

Maar alle rassen zijn soms wel beter of juist niet om er groene asperges van te oogsten.
Kijk maar eens op volgende site http://www.dekemp.nl/asgebruikswaarde.html

Ik wist het ook niet toen ik mijn klauwen kocht vorig jaar, heb het ras Grolim, dus niet zo goed om als groene asperge te oogsten.
Heb 3 bedden en wilde van 1 bed groene oogsten, begin nu te twijfelen.
zondag 13 februari 2011 - 17:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon