menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden tomaat Lime Green

Ga naar meest recente reactie

jufnaatje

Jufnaatje

Lieve allemaal,

Ik ben op zoek naar zaden van de tomaat "Lime Green". Kan iemand mij daaraan helpen? Ik heb zaden te ruilen (hoewel zonder latijnse naam):

hibiscus
papaver
lavendel
judaspenning
ridderspoor

Alvast bedankt!
maandag 10 januari 2011 - 17:55
rialle

Rialle

Jufnaatje, ik heb de Lime Green Salad 2 jaar geleden gehad, en zal morgen even kijken of ik er nog zaad van heb.

Groetjes Rialle
maandag 10 januari 2011 - 20:49
cetinel

Cetinel

dacht dat ik zaadjes van had,maar bij ontrole bleek het om de green zebra te gaan,als je daar interesse in hebt??
maandag 10 januari 2011 - 23:11
rialle

Rialle

Yep, ik heb er nog zaad van Jufnaatje. Als je je adres mailt in een pb dan stuur ik je de zaden op. Ik word morgenavond opgenomen voor een weekje ziekenhuis, maar daarna zal ik ze opsturen.

@Cetinel: jij (en nog een paar anderen) krijgt ook nog zaden van mij van verschillende pepers zoals afgesproken, maar ook deze zal ik pas na het ziekenhuisbezoek opsturen. Maar februari is vroeg genoeg om te zaaien dus ze zijn beslist op tijd bij jullie dan. Ik ben jullie niet vergeten.....alles staat netjes genoteerd!

Groetjes Rialle
dinsdag 11 januari 2011 - 09:32
cetinel

Cetinel

oei weekje ziekenhuis beterschap gewenst dan.
dinsdag 11 januari 2011 - 10:59
jufnaatje

Jufnaatje

Oh jeetje Rialle, hopelijk niets heel ernstigs?

Ik ben zowel geïnteresseerd in de Green Zebra van Cetinel als in de Lime Green Salad van Rialle. Ik zal julli allebei een PB sturen met mijn adres.

Laten jullie weten wat je er graag voor terug wilt hebben?

Superbedankt alvast in ieder geval
dinsdag 11 januari 2011 - 12:39
Mandy

Mandy

Sterkte Rialle en spoedige thuiskomst
dinsdag 11 januari 2011 - 22:20
rialle

Rialle

Dank jullie allemaal, ik kan wel wat sterkte gebruiken. Of het ernstig is weet ik eigenlijk nog niet. Ik heb een knobbel op mijn schildklier, en de kant waar de knobbel zit gaan ze dus nu voor de helft weghalen. Waarschijnlijk is het goedaardig maar zeker zijn ze daar nog niet van. Zelfs na een punctie konden ze het niet zeggen.
Het zal wel loslopen.....

Jufnaatje, ik heb nog meer Heirloom tomaten, en als je daar interesse in hebt zal ik eens een lijstje maken voor je.
Enne.....ik hoef niets in ruil hoor......ik heb zoveel zaad liggen dat ik de hele blok hier van bloemen kan voorzien!

Groetjes Rialle
dinsdag 11 januari 2011 - 22:56
Hilde1741

Hilde1741

Veel succes in het ziekenhuis ! Je hebt hier vast veel duimende mensen rondom je, dat kan alleen maar helpen, toch ?
woensdag 12 januari 2011 - 09:38
rialle

Rialle

Dank je wel Hilde, dat helpt zeker!

Groetjes Rialle
woensdag 12 januari 2011 - 12:42
bisschop

Bisschop

Rialle,
zeer veel moed van mij uit voor de operatie en hopelijk komt alles goed.
Veel sterkte
mvg
marleen
woensdag 12 januari 2011 - 21:03
jufnaatje

Jufnaatje

Jeetje Rialle, wat spannend!!
Ook ik duim voor je!!

donderdag 13 januari 2011 - 18:41
jufnaatje

Jufnaatje

Cetinel, ik heb je zaadjes gekregen! Dankjewel!
vrijdag 14 januari 2011 - 19:30
rialle

Rialle

Zo alweer uit het ziekenhuis. Ik mag (en kan) niets doen dus heb ik zojuist eens een lijst gemaakt van alle Heirloomsoorten die ik heb, en ik was verwonderd hoeveel het er zijn intussen. Hier komen ze dan:

Lime Green Salad
Red Zebra (zijn op)
Kotlas
Fuzzy Wuzzy
Gardeners delight (mijn favoriet qua smaak)
Black Cherry
Matina
Black from Tula
Noire de Crimée
Orange Banana
Tiny Tim
Ilka geel
Polish
Ida Gold
Sunray (een paar zaden)
Garden Peach (een paar)
Green Zebra (een paar)
Stakeless (een paar)
Dix doight de Naples (een paar)

Laat maar horen wat je graag wil proberen.

Groetjes Rialle

maandag 17 januari 2011 - 13:52
jufnaatje

Jufnaatje

Oh wat verschrikkelijk, ZOVEEL keus!!

Ik moet mezelf ook beperken, heb ik mezelf opgelegd... Maar buiten die Lime Green zou ik heéééél graag nog zaad hebben van Noire de Crimée...

Wil je er écht niks voor terug? (heb sinds dit weekend een aantal bloemensoorten gezaaid en daar nog van over... maar volgens mij ben jij echt into de tomaten...)

Hoe is het afgelopen in het ziekenhuis? Weten ze al meer?

Liefs!
maandag 17 januari 2011 - 14:52
Hilde1741

Hilde1741

Haha, wat grappig, iedereen probeert zich in te houden en te beperken Wat een verschrikkelijke hobby toch he

Ik ga mij noodzakelijkerwijs ook moeten beperken vrees ik. Ik begin in april op een nieuw werk waar ik nogal voor moet bijstuderen in de tijd die me nog rest tot ik begin. Ik ga dus maar een beperkt aantal dingen voorzaaien denk ik, want weet ook nog niet wanneer mijn tuin aangelegd zal geraken, al hoop ik toch dat hij in mei aan de beurt zal zijn en dat ik dan mijn spullen direct buiten kan inplanten. Het is echt afwachten geblazen wat de kleine oppervlakte en de ligging zullen toelaten. En tijd om bij iemand anders een stukje grond te bewerken ga ik niet hebben vrees ik
maandag 17 januari 2011 - 23:22
rialle

Rialle

Nou jullie hoeven je voor mij niet in te houden hoor! Vraag maar gerust. Daar waar ik niet veel zaad van heb staat het erbij, en van die andere soorten is er genoeg voor wie ze graag proberen wil.

Nee Jufnaatje, nog niets bekend. 25 jan. krijg ik de uitslag.
Ik hoef echt niets in ruil hoor....als ik alles moet zaaien wat ik nog heb liggen staat heel Valkenburg vol bloemen! Leuk idee eigenlijk.....
Je adres heb ik al dus de zaden komen er deze week aan.

Nou Hilde, dan heb jij werk genoeg voor de boeg. Ik wens je veel succes met je nieuwe baan en met je nieuwe tuin. Uitdagingen genoeg voor jou dus!

Groetjes Rialle
dinsdag 18 januari 2011 - 09:35
jufnaatje

Jufnaatje

Spannend hoor... Hou je ons op de hoogte? (mag ook via PM).

Ik kijk uit naar de zaadjes!

elke keer als ik iemand zeg dat ik "hele coole tomatenzaadjes" krijg, is er deze reactie:



of deze

woensdag 19 januari 2011 - 09:05
rialle

Rialle

Wil je dan niet wat meer soorten uitproberen Jufnaatje. De Gardener's Delight bijvoorbeeld kan ik erg aanbevelen. Is echt heeeerlijk! Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel plaats je hebt voor tomaten. Anders kies ik wat lekkere soorten uit en stuur die gewoon mee. Evt bewaar je ze voor volgend jaar....

Groetjes Rialle
woensdag 19 januari 2011 - 09:29
jufnaatje

Jufnaatje

Hoi Rialle,

De zaden zijn binnen hoor!!! En ik ben superblij
Ik heb ook de extra zaden die je gestuurd hebt al even gegoogled... Leuk!!!

Heeeeeel veel dank!

(ennuh: ik ga ze zeker dit jaar al proberen, plaats of geen plaats!)
zondag 23 januari 2011 - 10:11
rialle

Rialle

Fijn dat alles goed is aangekomen jufnaatje. graag gedaan hoor! Ik wens je veel plezier en heel veel lekkere tomaatjes dit jaar!

Groetjes Rialle
zondag 23 januari 2011 - 10:36
bisschop

Bisschop

Rialle,
zijn er soorten bij die bijten mogen staan?

mvg
marleen
maandag 24 januari 2011 - 09:02
rialle

Rialle

Bedoel je echt buiten of niet overdekt? Buiten mogen ze allemaal, maar zonder overdekking niet. Zeker als we zo'n zomer krijgen als verleden jaar is dat niet aan te raden.
Ik had alles in de kas of onder het tomatenrek staan, behalve de Fuzzy Wuzzy. En ik moet zeggen dat die het tamelijk goed deed ondanks alle regen en weinig zon. Hij heeft in ieder geval geen ziektes gekregen.

Groetjes Rialle
maandag 24 januari 2011 - 09:39
Mandy

Mandy

Rialle alvast veel sterkte voor morgen..... ik zal aan je denken......


(zie je Rialle dat wij tegelijkertijd bij het forum gekomen zijn en bijna evenveel posten hebben???---- grappig-- dat viel me zojuist op )
maandag 24 januari 2011 - 17:54
Hilde1741

Hilde1741

Ik zal ook aan je denken Rialle...

Denken jullie ook aan mij ? Heb net een week nachtdiensten gedaan en nu ga ik direct 3 dagen meelopen op mijn nieuwe werk (ik begin pas in April, maar het is zo een "andere functie" dat ik tijd nodig heb om me bij te scholen en in te werken, best intensief hier dus En de laatste loodjes op het "oude werk" wegen nu al door vrees ik, had de psychologische impact even onderschat!.
maandag 24 januari 2011 - 17:59
Mandy

Mandy

Dat is heftig Hilde.... zeker na een week nachtdienst....... Als ik 'savonds heb gewerkt merk ik dat ook de volgende dagen......en nu zeker nog als je heel geconcentreerd moet zijn..... het allerbeste..... Slaap lekker vannacht.....
maandag 24 januari 2011 - 18:03
Hilde1741

Hilde1741

Ja, het is inderdaad zwaar, maar ja...het is ook maar voor eventjes...over drie maanden is het echt zover.
maandag 24 januari 2011 - 18:08
rialle

Rialle

Dank jullie lieverds dat jullie eraan denken! Vanmiddag om 13.30u is het uur van de waarheid....

Hilde, heel veel succes met de oriëntatie van je nieuwe baan. Ik denk ook aan jou.....

Idd Mandy, het was me nog niet opgevallen dat we +- evenveel berichtjes hebben en even lang lid zijn. Leuk!

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 08:47
jufnaatje

Jufnaatje

Heeeeeeeeel veel succes vandaag Rialle!

dinsdag 25 januari 2011 - 11:33
rialle

Rialle

de uitslag was goed dames! Niets aan het handje!!! Dat is wel een hele opluchting hoor! Sjonge jonge.....
Ik ga zo meteen bellen naar ons favoriete restaurant om een tafel te reserveren voor ons viertjes, want ik vind dat het gevierd moet worden.

Sorry Jufnaatje dat we al een hele tijd off-topic zijn........

Lieve groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 16:39
cetinel

Cetinel

ah! wat een opluchting!!!
dat moet inderdaad gevierd!
veel plezier en eetgenot.
dinsdag 25 januari 2011 - 16:57
jufnaatje

Jufnaatje

Dat is toch helemaal niet belangrijk Rialle! Ik ben hartstikke blij dat er niks aan de hand is!

Je hebt groot gelijk dat je dit viert! Heel veel plezier! Geniet ervan!
dinsdag 25 januari 2011 - 17:13
jufnaatje

Jufnaatje

Dat is toch helemaal niet belangrijk Rialle! Ik ben hartstikke blij dat er niks aan de hand is!

Je hebt groot gelijk dat je dit viert! Heel veel plezier! Geniet ervan!
dinsdag 25 januari 2011 - 17:13
Hilde1741

Hilde1741

Geweldig nieuws dat er niets aan de hand is! Altijd een opluchting !

@Rialle: bedankt dat je ook aan mij hebt gedacht...vandaag was een volle maar goeie dag. Ik voel me er al een heel klein beetje thuis Ik neem over een paar maanden de coordinatie van een borstkliniek over. Begeleiding van borstkankerpatienten dus. Het is me op het lijf geschreven.
dinsdag 25 januari 2011 - 17:26
Mandy

Mandy

Fijn, Hilde, dat het vandaag dus meegevallen......

Het lijkt me een ontzettende mooie baan die heel veel voldoening kan geven.......
dinsdag 25 januari 2011 - 19:51
bisschop

Bisschop

rialle, proficiat met de goede uitslag tof
hilde proficiat met je nieuwe baan
dinsdag 25 januari 2011 - 22:01
rialle

Rialle

Dank je wel Marleen.

Groetjes Rialle
dinsdag 25 januari 2011 - 23:15
Rita1960

Rita1960

@Rialle,

mooi dat je een goede positieve uitslag hebt gehad

@Nootje/Hilde ('t ja van sommige nicknames kom voorlopig je niet af)
gefeliciteerd met je nieuwe functie.. en ik hoop dat je veel vrouwen kunt helpen!

groetjes,

Rita
zondag 30 januari 2011 - 21:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon