menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Potjes maken voor sluimererwten

Borsalino

Borsalino

Daar princessebonen opkweken in turfpotjes zo een succes was, dacht ik dit ook te willen doen voor de erwten.
Alleen heb ik deze liefst per 1 erwt in een potje.
Met een taps toelopend pootje gekocht in den Brico, een mal gemaakt om gazettepapier uit te snijden, lijmen met rijstlijm.
Geeft dit potjes van 3.5 cm doorsnede, de hoogte bepaal je zelf. Wil je grotere, neem je een dikkere poot.
Met een recht stuk poot gaat het ook, doch de taps toelopende potjes schuiven in elkaar en nemen dan als stock minder plaats in.
Ga natuurlijk ook deze potjes gebruiken voor de bonen, dan dienen deze niet meer per 6 in een groter turfpotje opgekweekt te worden.

Bij planten een voor trekken en de potjes erin plaatsen, voor de erwten bijna schouder tegen schouder, de bonen iets verder uit elkaar.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 6 januari 2011 - 09:08
Rita1960

Rita1960

Hoi Borsalino,

Aangezien ik minder tijd heb om te freubelen gebruik ik voor de tuin/labbonen die kleine trays, waarin 10 plantjes -bijvoorbeeld viooltjes- in hebben gezeten...1 per potje..
voor de prinsessebonen/stamslabonen en peultjes gebruik ik de ronde potjes waarvan er 18 in een ondertray gaan..3 per potje
Minder werk en je kunt ze mooi wegzetten..

groetjes,

Rita
donderdag 6 januari 2011 - 19:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon