menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Teeltplan aardbei en framboos ieder jaar wisselen

foodie

Foodie

Hallo,

Dit is even een fruitvraagje maar toch tussen de groenten: ben nl het teelt plan aan het uitdokteren voor mijn moestuintje volgend jaar...

na wat onderzoek kwam ik een vrij uitgebreid schema tegen, waarin aardbei en framboos en ook rode bessen in dezelfde categorie worden beschouwd als de gulzige solanacea , nl tomaten, auberine, paprika etc.

Bij mij staan de frambozen in principe op een vaste plaats aan de rand van mijn moestuin, en het perceel aardbeien wilde ik eigenlijk om de drie jaar maar vernieuwen.

de ruimte die overblijft in mijn moestuin verdeel ik in 4 vakken en daarmee wissel ik de teelten, nl. 1x vruchtgroenten, 1x gulzige bladgroenten, 1 x wortelgroenten en lelieachtigen en 1 x peulvruchten en voedselarme bladgroenten.

Als ik de aardbeien en frambozen moet integreren in dit plan, dan wordt mijn perceel vruchtgroenten + aardbei + framboos minstens 3 keer zo groot als de andere 3 categoriën, dus zit ik met een probleem.

ik heb een zo goed als volledig ecologische moestuin, waarbij wisselen denk ik wel heel belangrijk is.

Wie weet hierbij raad?

bij voorbaat dank!!!
vrijdag 5 november 2010 - 12:17
printemps

Printemps

Rode bes en framboos zijn vaste planten en blijven dus staan,eventueel aan de kant ergens zetten
Dus die draaien niet mee met het teeltplan

mvg
vrijdag 5 november 2010 - 14:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon