menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardappelsoort

Ga naar meest recente reactie

brompie

Brompie

Wie van jullie kan mij iets vertellen of heeft ervaring met het aardappel soort Anais
Ik weet alleen dat het een vroege aardappel is
Groeten
maandag 20 november 2006 - 20:34
Victor44

Victor44

Wel Brompie ik kan je verzekeren dat ik het een zeer goede aardappel vind. Ik heb hem al 2 jaar na elkaar geplant,hij is zeer vroeg,nog vroeger lijkt me dan Berber.Hij brengt mooie grote knollen op en er hangt tamelijk veel aan.Volgend jaar zet ik deze zeker terug want hij valt enorm mee. Misschien hangt het ook wat af van de grondsoort,hier is het leemgrond.
Voor zover mijn informatie over deze aardappel.
Grtjs Victor
maandag 20 november 2006 - 21:06
lisa

Lisa

victor ik heb de aardappel vitelette d noir weet je wat dit voor een aardaapel is een waneer zij in de aarde moeten?
groetjes lisa
maandag 20 november 2006 - 21:30
andre

Andre

de aardappel vitelette d noir wordt ook de truffelaardappel genoemd van binnen heeft hij een prachtige paarse kleur van smaak wat nootachtig wordt geplant in de maand april

andre
maandag 20 november 2006 - 23:24
lisa

Lisa

bedankt andre,blijven de knolletje zo lang goed?

lisa
maandag 20 november 2006 - 23:34
andre

Andre

Daar weet ik eigenlijk geen antwoord op volgens mij is dit geen aardappel om zeer lang te bewaren
maandag 20 november 2006 - 23:43
lisa

Lisa

oke
maandag 20 november 2006 - 23:56
Victor44

Victor44

Sorry Lisa,ik heb hier ook geen ervaring mee.Ik heb wel al gehoord dat een gewone aardappel beter is.Planttijd is zoals André zegt eind april.
Groetjes Victor
dinsdag 21 november 2006 - 13:00
lisa

Lisa

thanks
dinsdag 21 november 2006 - 13:29
brompie

Brompie

Viktor
Hartelijk dank voor jou reactie volgend jaar gaan ze bij mij ook de grond in

groeten
dinsdag 21 november 2006 - 20:05
Moestuinder

Moestuinder

Ik heb ze dit jaar op de volkstuin geplant de truffelaardappel maar bij mij op de kleigrond was het geen aanrader dus teel ik ze niet meer.Mijn rode eersteling die ik gezet had gaf een goede oogst daar eten wij nu nog van.

Groeten moestuinder.
zondag 26 november 2006 - 15:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon