menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Van pepers paprikas en pepinos

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik heb wat peperzaden dooreen gezaaid en daar zijn leuke sierpepertjes uit voortgekomen...

[afbeelding verwijderd niet-https]
ze zijn klein maar pittig
deze zijn meer gelig bij "geboorte"mischien rijpen ze ook anders af?

[afbeelding verwijderd niet-https]

eindelijk wat kleur in de paprikas(geen idee welke soort)
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

meloenpeerp het eerste zicht enkel bloemen...
[afbeelding verwijderd niet-https]

maar als je wat beter kijkt:
[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 3 september 2010 - 12:21
Jeannette1

Jeannette1

Hai Cetinel,

Dat word smullen!!!

Wat ziet dat er allemaal mooi en lekker uit, mag ik een beetje jaloers zijn op je met al dat lekkers?

Geniet er maar van met mate, want teveel pepers zijn niet goed hoor als je ze achter elkaar opeet!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 15:30
cetinel

Cetinel

eu,ik eet elke dag minstens zes of zeven van die hele pikante,ik leef nog
waarom zou dat niet goed zijn??meestal denkt men dat het kwaad kan voor de maag,maar dat is een fabeltje....
probleem stelt zich eerder aan de andere kant

maar ik heb daar geen ast van,ben al immuun
vrijdag 3 september 2010 - 15:57
Jeannette1

Jeannette1

Hai Cetinel,

Voor de kids die nu in Kashmir wonen, kan het ook nooit scherp genoeg zijn.

Jaren geleden (onze schoonzoon kan enorm goed koken) kookte Bashir erg scherp en ik kreeg promt de sch..terij.

Het bleek echt van de pepers te komen, terwijl ik het graag luste, kon ik het erge scherpe niet verdragen.

Overal doen de kids nog eens een fikse lepel sambal op als Ger gekookt heeft.

Ook onze zoon lust het best als het scherp is, alleen onze schoondochter niet.

Helaas zijn de pepertjes bij ons nooit gelukt wel die kleine ronde (HELE scherpe), ben de naam even kwijt dacht dat ze net als ik Jeannette genoemd werden.

Groetjes en veel suc6 met al je groentes etc.
Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 16:20
cetinel

Cetinel

aha die surinaamse: madame jeannettes??ik beken: daar krijg ik geen zes van op in een keer hoor!
maar sambal doe ik lekker dik op een broodje met kaas of smeerkaas en een er een pepertje of twee bij(die sambal uit de winkel is vrij slap)

als ge zaadjes van uw naamgenoten mocht hebben ik kan ruilen met de pepertjes die je ziet.
vrijdag 3 september 2010 - 16:23
printemps

Printemps

Ammai zeg die meloenperen zijn echte joekels,zo groot
Stop ze snel terug onder de plant want sebiet zijn ze misschien ook gepikt
Ik moet niets meer weten van die pikante dingen
Ik heb er vroeger lang geleden eens wat mee voorgehad en nee dank U
(na het snijden van zulk gevalleke en al 10 keer mijn handen gewassen en nadien in mijn oog gewreven en amaai ze

mvg
vrijdag 3 september 2010 - 16:24
Jeannette1

Jeannette1

@Cetinel, ik zal voor je kijken als ik nog zaadjes heb, geef ik een gilletje aan je.

Groetjes, Jeannette

@An, ik gebruik altijd handschoenen ook al vind ik het verschrikelijk met en condoom om mijn handen te werken.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 17:07
cetinel

Cetinel

ik ben allergisch aan die latex gevallen
@an: na de fotos zag ik dikkere hangen,hoop dat die snel rijpt
vrijdag 3 september 2010 - 17:20
rialle

Rialle

Cetinel dat ziet er goed uit allemaal! Wát een Pepino's zeg..... die van mij zijn pas zo groot als een mandarijntje.

Die paprika ziet eruit alsof hij bruin wordt. dan zou het de Sweet Choco kunnen zijn, als de kleur echt zo is als op de foto.

Jeannette, jou naamgenoot, de Mme Jeanette, is een zacht gele geblokte peper maar idd érg scherp!
Ik heb deze in de kas staan en de eerste is aan het rijpen.
Als jullie interesse hebben stuur ik als het zover is wel wat zaad. Laat maar iets horen.

Groetjes Rialle
vrijdag 3 september 2010 - 19:20
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Rialle,

Mocht je wat zaadjes over hebben, houd ik mij aanbevolen, kan ik ook wat meegeven naar Kashmir (als ze kunnen komen, heb al 2 weken niets gehoord en kan geen contact krijgen op geen enkel gebied).
Zelf had ik ze ook in het oranje, of waren die nog niet rijp, lekker waren ze wel!

Groetjes, Jeannette


@Hai Marjoleine,

Bedankt voor de tip, want die handschoenen hebben van die lange vingers, dan snijd ik heel vaan in mijn vingers of handschoen.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 3 september 2010 - 21:18
Elrike

Elrike

Hee die bovenste pepertjes heb ik ook, ik wist eerst net wat het was, dacht een soort paprika, maar ik bedacht me vandaag dat het natuurlijk de sierpepertjes moesten zijn uit de groentecarroussel van vorig jaar.

Meloenpeer had ik niet of is 1 van de dingen die nooit zijn opgekomen.

Zijn echt heel mooi bij jou.
vrijdag 3 september 2010 - 23:55
Matabish

Matabish

Dat ziet er allemaal even lekker uit Cetinel!
Hier zijn de puntpaprika's ook bruin, maar ze gaan wèl over naar vuurrood.
Bíjna klaar om gegeten te worden!
Ik gebruik die fijne wegwerp-handschoenen (dozen van 100) van bij Aldi.
Die passen mooi rond de handen en storen dus helemaal niet als je die scherpe pepertjes (of iets anders) kuist.
Met de gewone huishoud-handschoenen kan ik ook niet werken, die zijn altijd te groot!
zaterdag 4 september 2010 - 00:27
cetinel

Cetinel

die fijne waar je het over hebt,hebben mij dus ooit bij de dokter doen belanden met een dik tranend oog,1 oog dat al volledig dicht zat,lijf vol plekken en blaren en ademnood....latexallergie type 2 bleek later
zaterdag 4 september 2010 - 07:32
rialle

Rialle

Cetinel jij geen zaadjes van de Mme Jeannette???
Het is wel nog niet zo ver want ze moeten nog geoogst én gedroogd.

Groetjes Rialle
zaterdag 4 september 2010 - 08:41
Matabish

Matabish

Oei, ocharme Cetinel!!!
Gelukkig heb ik geen allergie voor die latex handschoenen.
Ik gebruik ze veel en graag, ook in de tuin, omdat ze zo goed aanpassen dat je ze bijna niet voelt!
zaterdag 4 september 2010 - 13:26
cetinel

Cetinel

zaadjes van de mme jeannette?? graag!
zaterdag 4 september 2010 - 18:16
rialle

Rialle

Ok Cetinel. Ik geloof ik heb je adres nog. Mocht het niet zo zijn dan meld ik me wel. Ze moeten toch eerst nog wat rijpen.

Groetjes Rialle.
maandag 6 september 2010 - 21:26
cetinel

Cetinel

na jouw berichtje de paprikas nouwlettend in het oog gehouden: denk inderdaad dat ze bruin afrijpen
zondag 12 september 2010 - 14:12
rialle

Rialle

Ja het kleurtje kwam me al zo bekend voor.

Groetjes Rialle
zondag 12 september 2010 - 15:46
bisschop

Bisschop

voor mensen die alergisch zijn aan latex er bestaan handschoenen voor mensen die alergisch zijn aan latex deze worden bij ons in het rode kruis gebruikt.
Als er iemand zaden over heeft van zeer hete pepertjes of paprikas zou ik die indien mogelijk graag ruilen met wat anders.
Ik heb nog nooit zo een hete paprika of pepertjes gehad.
marleen
dinsdag 14 september 2010 - 00:38
rialle

Rialle

ik heb wel wat hete pepertjes voor je Marleen, maar hete paprika bestaat niet. Paprika's zijn nooit heet.

Ik zal ze meesturen met de Okra-zaden.

Groetjes Rialle
dinsdag 14 september 2010 - 08:35
bisschop

Bisschop

Hartelijk dank rialle
Wat had je graag in de plaats.
mvg
marleen
dinsdag 14 september 2010 - 09:39
Rockey

Rockey

@centinel: weet niet of je nu al de naam van je peperplantje gevonden hebt maar ik vermoed dat het om de Medusa gaat
http://www.thechileman.org/results.php?chile=1&find=medusa&heat=Any&origin=Any&genus=Any

Ik ben verzot op pepers, dit jaar mijn eerste kweek gedaan met paar soorten (cayenne, piri-piri) en goed geoogst.
Voor volgend jaar heb ik reeds een resem liggen van mild tot extreem (zoek maar eens op bhut jolokia of naga morich)

Gisteren nog zaadjes geoogst en gedroogd van de cayenne en de piri-piri. Wie interesse heeft, ik wil er eventueel wel ruilen.
(liefst met andere pepers of paprika. Ik zoek nog van die snackpaprika's)

Grtz

dinsdag 14 september 2010 - 10:12
cetinel

Cetinel

ho rockey: het is niet de medusa hoor,die is helemaal niet pikant ,die heb ik vroeger ook al eens gezet.
nee ik heb eens zaad gehaald uit een pakje van die kleine pepertjes uit de winkel volgens mij zijn het die.
in dat geval zou het gaan om de rawitz (of rawit weet niet direct hoe het geschreven moet)
dinsdag 14 september 2010 - 11:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon