menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cow Peakousenband

Ga naar meest recente reactie

Victor44

Victor44

Begin van dit seizoen had ik wat informatie gevraagd betreffende de bonen die mijn schoondochter uit China had meegebracht. Wel ik heb ze uitgetest ,een paar stokken om ze te laten klimmen in de tunnelserre en een paar stokken buiten.
Volgende foto's zijn het resultaat[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Ik moet wel zeggen dat deze die buiten stonden minder goed gegroeid hebben dan deze welke in de serre stonden.
zondag 22 augustus 2010 - 22:02
Victor44

Victor44

Kan er iemand een schuine streep zetten tussen Cow Pea en kousenband a.u.b. Ik had twee haakjes gezet en dat heeft de topictitel blijkbaar niet aanvaard.
Bedankt alvast
zondag 22 augustus 2010 - 22:06
Mandy

Mandy

Wat leuk dat de kousenband zo goed is gegroeid.....
Heb je er een lekker gerecht van gemaakt?????
maandag 23 augustus 2010 - 08:53
lentemode

Lentemode

Heeft Mia wel zo'n lange kookpan ?

Nieuwsgierig,
Mia
maandag 23 augustus 2010 - 09:23
Mandy

Mandy

Languit in een braadslede

en dan later de reeds gekookte ( nieuwe ) aardappeltjes erbij en de reeds gebraden stukjes lamsvlees erbij...... ohhhh wat lekker........
maandag 23 augustus 2010 - 09:27
Victor44

Victor44

Neen Mia,ik heb zo geen lange braadslee,maar ik vind dat ook niet nodig. Ik heb ze in stukken gesneden ,gekookt ,en met mayonaise en wat lekkere (Jeannette )-komkommer en een heerlijke tomaat bijgedaan,en natuurlijk nieuwe aardappeltjes.
Maar lams of schapenvlees is hier aan ons niet besteed,wij houden meer van een stukje varken-filetgebraad.Maar als ik mag kiezen van de smaak vind ik toch onze staakboontjes van smaak lekkerder en die blijven trouwens bij het koken mooier groen.Maar ja,het is eens iets anders en we moeten alles uitproberen hé.
grtjs
Mia
maandag 23 augustus 2010 - 15:35
lentemode

Lentemode

Zo denk ik er ook over, Mia !
We houden hier ook van afwisseling en hebben ook verschillende soorten boontjes in de moestuin. De laatste jaren wel zonder staken want mijn beminde echtgenoot vindt het een heel gedoe om steeds voorzien te zijn van staken en het stockeren ervan in de winter...
Hij heeft ook eens onnodig naar zijn vijs gekregen omdat ze niet allemaal even lang waren, ik vond het geen gezicht...
En vanaf toen werd ik veroordeeld tot bukken tijdens het bonenplukken ...
Dit jaar had ik zelfs een groot bed meloenperen, maar dat werd niks !
Komt er dus niet meer in !
Er staan ook verschillende soorten peper/paprikastruiken waarvan het oogsten van de nu nog groene vruchten spannend gaat worden : heet of niet ???


Groetjes,
Mia
maandag 23 augustus 2010 - 22:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon