menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie ohhhhh wie kan mij helpen buitenkomkommer

jhk

Jhk

wie ohhhhh wie kan mij helpen (buitenkomkommer)

Ik heb 3 komkommerplanten die uitstekend groeien echte f1 zaden werd mij verteld......

Ik heb er niet echt veel verstand van maar dit probeer ik te krijgen door veel info op te doen internet dit forum e.d
ook heb ik er erg veel plezier in daar gaat het natuurlijk om.......
mijn druivenstruik die bijna breekt in verband met heel heel veel vruchten,courgette,tomaten die het ook voortreffelijk doet....
maar nu komt het mijn komkommerplant(foto's volgen nog) groeit als een gek heel veel bloemen eraan maar echter weinig komkommers er zijn mensen die zeggen de mannelijke bloemen moet je eraf halen sommigen zeggen juist niet...... kijk en dan denk je wat is nu het beste.....
Ook vind ik dat er weinig aankomt en die er aan komt lijkt erg stekelig te zijn
heb ik verkeerde zaden gekocht?????

misschien een domme vraag maar is er hier op dit forum iemand die voor mij zaden heeft voor volgend jaar (natuurlijk betaal ik hiervoor).
die het buiten goed doen.
maandag 9 augustus 2010 - 23:11
FransNL

FransNL

Het is vrijwel zeker een oud ras dat je hebt en geen komkommers uit hybride zaad. Allereerst omdat ze erg stekelig zijn wat doet denken aan de ouderwetse en vrij bittere komkommerrassen. Als er mannelijke bloemen aanwezig zijn dan is ook dat vreemd. Voor zover ik weet zijn de hybrides , in ieder geval de rassen die ik tot nu toe gezaaid heb , parthenocarp . Dat wil zeggen dat er enkel vrouwelijke bloemen aanwezig zijn die zonder bevruchting tot komkommers uitgroeien welke geen zaad vormen.

Mocht het al lukken om van hybride soorten zaden te trekken dan heb je er nog niks aan. De goede eigenschappen komen niet terug. Particulieren zullen je dus nooit aan eigengekweekte hybride zaden kunnen helpen of ze moeten ze zelf ook gekocht hebben.

Ik raad je aan volgend jaar eens naar een tuincentrum te gaan. Daar is ruim keuze in zaden van hybride komkommers. Op de zakjes van de verschillende rassen staat altijd wel een teeltbeschrijving en ook of de komkommer geschikt is om al dat niet in de vollegrond geteeld te worden.
dinsdag 10 augustus 2010 - 00:46
jhk

Jhk

bedankt voor uw antwoord maar deze zaden kwamen bij een tuincentrum vandaan
vandaar dat ik het zo gek vond....
kijk de prijs voor deze zaden vind ik geen probleem het wachten op een nieuw seizoen wel .....
dinsdag 10 augustus 2010 - 00:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon