menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jullie ervaring graag ivm het vast maken van gente tomaten

Lander

Lander

Hoe maken mensen die geënte tomaten hebben deze soort tomaten vast?

sommige mensen laten die blijkbaar aan rechte plastieken stokken groeien, sommigen aan een draad.
Iemand zegt dat die ooit op een opentuindag gezien heeft, dat die aan een koord aan het dakgedeelte vast hingen en dat er onderaan telkens de bladeren verwijderd werden en dat die ongebladerde gedeelten mooi op de grond gedraaid lagen

Hoe doen ervaren mensen van dit forum het?

dinsdag 8 juni 2010 - 11:03
Victor44

Victor44

Mijn geënte tomaten staan geplant met nog steeds het stokje welk ik gezet had naast de ent om te steunen bij het opgroeien. Dan maak ik de opgaande koord vast rond stokje en plant ,maar wel met een tamelijk grote knoop om de plant bij het dikker worden van de stam niet te hinderen.Vervolgens draai ik de koord losjes rond de plant en maak de koorden vast aan buizen in de top van de tunnelserre.
Voor de rest groeien deze planten hetzelfde als je andere planten,de kleine stokjes kan je steeds nog verwijderen als de planten groot en stevig genoeg zijn.
grtn
dinsdag 8 juni 2010 - 16:11
Lander

Lander

bedankt
dinsdag 8 juni 2010 - 21:03
Invadoria

Invadoria

Eerst gebruikte ik gewone bamboestokken maar dit was nogal een geknoei, dus heb ik sinds enkele jaren tomaatspiralen. Dit werkt echt wel goed. En alhoewel ze tomaatspiralen heten kan je ze prima voor andere planten gebruiken....

De buren hebben een serre en doen dit met koorden aan het dakgebinte en dat gaat precies ook wel prima.
woensdag 9 juni 2010 - 09:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon