menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phytoftora gevoeligheid meloenpeer en ananaskers

Ga naar meest recente reactie

FransNL

FransNL

Als vertegenwoordigers van het geslacht nachtschade zullen ook meloenpeer en ananaskers wel gevoelig zijn voor Phytoftora neem ik aan. Ik heb er dit jaar voor het eerst planten van gekweekt en wil wel eens weten hoe groot die gevoeligheid is zodat ik weet wat ik op dat gebied kan verwachten. Wie weet meer ?
donderdag 6 mei 2010 - 22:28
cetinel

Cetinel

nooit bij stilgestaan eigenlijk,maar mijn ervaring is toch dat die niet gevoelig zijn??
ik heb vroeger ananaskers gehad(gestopt wegens niet zo lekker vinden) en meloenpeer ook,deze hebben alletwee geen enkele teken van de plaag gegeven..niks gespoten of iets speciaals gedaan.ik heb het ook nooit gehoord dat ze gevoelig zouden zijn....
vrijdag 7 mei 2010 - 06:50
Calliope

Calliope

Vorig jaar allebei buiten gehad en geen tekenen van wat voor ziekte dan ook.
vrijdag 7 mei 2010 - 09:21
JovanDreumel

JovanDreumel

Meloenpeer kan het wel krijgen, maar niet vlug. Ananaskers heeft er geen last van.

Tip.
Van meloenpeer kun je lekkere smoothies maken samen met aardbeien uit de diepvries. De smaak van meloenpeer kan persoonlijk tegenvallen. De een houdt ervan en de ander niet. Maar smoothies gaat goed.
En van ananaskers kun je jam maken en wij doen daar stukjes ananas door. Heel lekker! Zelf vind ik de kersen ook lekker om zo te eten.
vrijdag 7 mei 2010 - 10:36
cetinel

Cetinel

eerste bloemen(3)aan mijn meloenpeer
zaterdag 8 mei 2010 - 23:27
Calliope

Calliope

Had je stekken of heb je ze gezaaid?
zondag 9 mei 2010 - 09:36
DannyH

DannyH

Ik heb ook 3 stekken van een meloenpeer besteld, hoop dat ik deze toch zal krijgen.
De bedoeling is om ervan 1 in volle grond te planten ( als test ) en 2 in een pot.
Het lijkt me een mooie plant en ik ben benieuwd naar de smaak, het zou iets moeten hebben tussen appel, peer en honing.
zondag 9 mei 2010 - 10:48
Calliope

Calliope

Ik vind dat de meloenpeer een zachte smaak heeft die ligt tussen de peer en meloen. Precies wat de naam doet vermoeden. Ik hou er wel van!
zondag 9 mei 2010 - 11:10
DannyH

DannyH

Goed om te horen, hopen dus op een mooie zomer en veel verfrissende vruchten.
zondag 9 mei 2010 - 11:18
cetinel

Cetinel

@calliope: stekken die ik vorig najaar had genomen,ze staan nu een week of twee buiten...(op een tafeltje,dus niet op de grond vanwege vorstgevaar)
zondag 9 mei 2010 - 13:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon