menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Komkommermeloen

Ga naar meest recente reactie

kamiel2

Kamiel2

Beste vrienden
Ik heb van iemand op dit forum zaadjes gekregen van komkommermeloen,
ik heb die gezaaid in potje binnen en die staan nu ong 5 cm hoog, MAAR WAT NU??? ik heb al gezocht maar kan niks vinden over de verzorging van deze groente, de naam zou zijn "certriolo melone, carosello tondo di mandaria" dit is alles wat ik weet, graag een paar tips in verband met het verdere verloop van de kweek, ik heb een tuin en heb een koude kas, dit is waar ik het moet mee doen!

Groenten

dinsdag 30 maart 2010 - 09:10
cetinel

Cetinel

volgens mij hebben ze te warm en te donker gestaan
zien er wat spichtig uit.
meloenkomkommers moet je zaaien zoals meloenen en zo
heb je nog zaad??ik vrees namelijk dat deze niet veel goeds zullen voortbrengen.
zondag 11 april 2010 - 20:30
Calliope

Calliope

Eens met Cetinel + waarschijnlijk te vroeg gezaaid.

Het is ook nog vroeg genoeg om meloenkomkommers te zaaien, dus zaai ze nog een keer. En mochten ze weer zo gaan rekken, verspeen de planten dan eerder en plant ze direct dieper. Daarmee voorkom je dat de planten zo lang worden dat ze omvallen.
zondag 11 april 2010 - 21:11
an

An

zo zien ze er bij mij ook uit(alleen groter blad en er komen nu echte bladeren aan) ,en ik heb van de week weer op nieuw gezaaid .(deze komen nog niet boven de aarde )
en bij staan ze in het licht en niet in het donker ze staan op de vensterbank
dus dat sliertige komt niet van te donker staan.

Hoi Kamiel heb jij nog zaadjes van meloenkomkommer anders wil ik je nog wel toesturen.
gr an

hoe horen ze er dan uit te zien en hoe moet je verder dan moeten ze ook afharden net als andere planten graag tips van andere die al eens meloenkomkommer gezaaid hebben .
en zijn ze lekker?
vrijdag 16 april 2010 - 15:29
kamiel2

Kamiel2

Hey An!
Ja ik heb nog 2 zaadjes, voor dit experiment hoef ik er niet meer, bedankt voor het aanbod!! volgende week zaai ik terug, 2de poging, en zal ze nu in een grotere pot zetten zodat ze dieper kunnen gezaaid worden, deze 2 heb ik al in de grond in de koude kas gezet dieper zoals hierboven aanbevolen! ben benieuwd wat er verder zal gebeuren?
dit is voor mij totaal nieuw, ik ken ook niks van kweken van meloenen of komkommers, want ik dacht dat het schuinhangen normaal was, als ik hier in de buurt pompoenen zie staan zijn dat allemaal grondkruipers, en ik dacht meloenen is daar familie van dus ook een grondkruiper! ik ben echt benieuwd of ik zover zal geraken om eens een vrucht te proeven, nog 1 vraagje: is dit een zelfbestuiver, en moet je die in de koude kas helpen zoals tomaten?? (bestuiven met een borsteltje of schudden aan de plant bedoel ik!)
Er zullen zeker forumleden zijn die hier heel wat ervaring mee hebben, en op die rekenen wij nu om ons te helpen nietwaar!
dus laat de raad maar komen alles is welkom!!
groetjes
Kamiel
zaterdag 17 april 2010 - 12:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij mij zien ze er zo uit.
Dit jaar heb ik ze ook voor het eerst. Ik heb er 6 gezaaid en 6 opgekomen. We zoen ons best om er grote vruchten van te kweken. Maar ze mogen niet voor half mei buiten uitgeplant worden, dat is me wel duidelijk. Ik denk dat het ongeveer verloopt als bij courgettes, maar de plant wordt wel hoger en moet gesteund worden denk ik. Maar wij noemen hem komkommerpompoen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 17 april 2010 - 17:40
an

An

hoi Jo maar als jij niet op past heb je ook slieten want zo begonnen ze bij mij ook gewoon.
zaterdag 17 april 2010 - 21:48
JovanDreumel

JovanDreumel

Maak je geen zorgen. Ik pas wel op. Ze staan nu al veel kouder en in het volle licht. En als ze nog langer worden dan moeten ze naar buiten. en mogen alleen nog met vorst naar binnen.
zaterdag 17 april 2010 - 21:57
kamiel2

Kamiel2

inderdaad jo!
zo stonden ze bij mij ook en dan zijn ze ineens langer geworden , dit zou kunnen door de warmte maar zeker niet door te weinig licht, want ze stonden voor de venster in huis bij een gemiddelde temperatuur van 20 a 21°,
De plantjes die ik in de koude serre gezet heb die doen het volgens mij goed,
geef je oordeel eens!!!
prettige zondag
Kamiel
zondag 18 april 2010 - 09:17
kamiel2

Kamiel2

sorry!!!!
foto vergeten!!!!

Groenten

zondag 18 april 2010 - 09:19
JovanDreumel

JovanDreumel

20-21 gr. is echt wel te warm. Die temperatuur is goed voor de kieming, maar als ze er goed en wel op staan, dan is 15 graden hoog genoeg en af en toe wat lager kan geen kwaad. De mijne staan nu in de miniserre . De lucht kan er vrij om heen. Ze mogen niet meer bevriezen.

Zie blog
http://www.jovandreumel.info
zondag 18 april 2010 - 09:40
kamiel2

Kamiel2

dank U wel jo!!

mooie blog trouwens,
ik zal rekening houden met de raad dat U mij gegeven hebt!

ik hou jullie wel op de hoogte!
bedankt
Kamiel
zondag 18 april 2010 - 11:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon