menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gehavende zaailing

Ga naar meest recente reactie

Semie

Semie

De kat heeft aan mijn goed opgekomen zaailing van de snackkomkommer geknaagd

Beide plantjes waren al aan het groeien. Van de ene heeft hij beide kiemblaadjes opgegeten, van de andere de helft van één kiemblad.

Kan dit nog iets worden, of zijn die kiemblaadjes nodig voor de verdere groei? Ik zal sowieso nieuwe zaaien, maar ben wel benieuwd. Zal in het vervolg de plantjes niet alleen beschermen tegen insecten, maar ook tegen huisdieren.

Groetjes,
Yvon
dinsdag 16 maart 2010 - 14:25
printemps

Printemps

Jammer van je zaailingen

Als er enkel een stengel over is dan vrees ik het ergste,even wachten dan misschien???maar ik denk dat het hopeloos is
Als enkel de kiemblaadjes weg zijn komen ze er waarschijnlijk wel door

Je kan over je zaailingen kippegaas leggen

En je kan voor de kat natuurlijk iets anders klaar zetten
Weet niet van wat ze kattegras maken ? tarwe????

mvg
dinsdag 16 maart 2010 - 14:30
Semie

Semie

Het was mijn zaailing die in de vensterbank stond, in een potje. Er is bij de eerste alleen nog een stengel over en de tweede is voor de helft aangevreten.

Groenten

dinsdag 16 maart 2010 - 15:52
evadepeva

Evadepeva

Soms.....
En toch houden we van ze, nietwaar!!
dinsdag 16 maart 2010 - 16:00
Semie

Semie

Ik ben stapelgek op die apekoppen ! Ben alleen nog niet gewend dat er zoiets als zaailingen in mijn vensterbank staan. Deze kleine komkommer was het eerst gekiemd van de twee soorten die ik had gezaaid. Ik denk dat er nog wel tijd genoeg is om het overnieuw te doen.

Maar het voelt zo stom: ik sta om de haverklap met mijn neus bovenop die zaaipotjes, in de hoop dat er iets op komt. Dan ben je zo blij dat het zo maar lukt en dan is in één klap/hap het toekomstbeeld verstoort van lekkere, sappige komkommertjes Maar het is ook wel mijn eigen schuld. Ik wéét dat die katten aan alle planten knabbelen als ze de kans krijgen.

Zou die ene met dat 1 1/2 blad wel kunnen overleven?
dinsdag 16 maart 2010 - 16:20
printemps

Printemps

Die rechts op de foto gaat geen problemen hebben

De andere zal een ander paar mouwen zijn,misschien wel als het groeipunt er nog is

mvg
dinsdag 16 maart 2010 - 16:28
sky

Sky

Je kan ook zilverpapier rond je potten leggen...Daar houden poezen niet van!
Dit helpt bij ons toch!
dinsdag 16 maart 2010 - 20:00
evadepeva

Evadepeva

Misschien is het een rare, maar onze kat EET zilverfolie..
dinsdag 16 maart 2010 - 22:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon